fall24banner

اعتراض کامیون داران: ایالات متحده کانادا را تحت فشار قرار می دهد تا از اختیارات فدرال برای کاهش اختلال در مسیر تجارت مرزی استفاده کند

[ad_1]

واشنگتن: یک مقام کاخ سفید گفت، دولت بایدن روز پنجشنبه از کانادا خواست از اختیارات فدرال برای کاهش اختلال در مرز ایالات متحده و کانادا ناشی از اعتراض به دستورات ضد ویروس کرونا که مسیر تجاری حیاتی آمریکا و کانادا را مسدود کرده است، استفاده کند. این مقام در بیانیه ای گفت: «(الخاندرو) مایورکاس وزیر (امنیت داخلی ایالات متحده) و (وزیر حمل و نقل پیت) بوتیگیگ هر کدام با همتایان کانادایی خود صحبت کردند و از آنها خواستند از قدرت فدرال برای حل این وضعیت در مرز مشترک ما استفاده کنند.

به گفته این مقام، دولت بایدن عمدتاً بر پایان دادن به انسداد پل سفیر که دیترویت و ویندزور، انتاریو را به هم متصل می کند، و همچنین در سایر بنادر ورودی متمرکز است. این پل یکی از شلوغ ترین گذرگاه های مرزی آمریکای شمالی و یک مسیر تامین خودرو برای خودروسازان دیترویت است.

کامیون داران کانادایی تظاهرات را به عنوان «کاروان آزادی» که پایتخت اتاوا را اشغال کرده بودند، در مخالفت با دستور واکسیناسیون یا قرنطینه برای رانندگان مرزی که توسط دولت ایالات متحده منعکس شده بود، آغاز کردند. آنها از روز دوشنبه شروع به مسدود کردن پل سفیر کردند و از آن زمان تاکنون دو گذرگاه مرزی کوچکتر را بسته اند.

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده در پاسخ به گزارش‌هایی مبنی بر وجود کاروانی که می‌تواند باعث اختلال در بازی یکشنبه شود، کارکنان خود را به پست فرماندهی خود در سوپربول لیگ ملی فوتبال در لس‌آنجلس اضافه می‌کند. از گمنامی، گفت.

به گفته این مقام، این وزارتخانه همچنین از گزارش‌های مربوط به یک رویداد کاروانی در واشنگتن دی سی در اوایل ماه مارس آگاه است و «تمام اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که حمل‌ونقل یا دولت فدرال را مختل نمی‌کند».

این مقام گفت: «در حال حاضر، ما هیچ نشانه‌ای نداریم که افراد درگیر در فعالیت‌هایی به جز فعالیت‌های محافظت‌شده توسط متمم اول قانون اساسی مشغول باشند.

شهر مرزی کانادا و آمریکا به دنبال حکم دادگاه برای حذف معترضان است

یک شهردار کانادایی روز پنجشنبه گفت که شهرش به دنبال حکم دادگاه برای حذف معترضان به دستور ضد ویروس کرونا است که مسیر تجاری حیاتی آمریکا-کانادا را مسدود کرده و خودروسازان هر دو کشور را مجبور به کاهش فعالیت خود کرده‌اند. بسته شدن پل سفیر، یکی از شلوغ ترین گذرگاه های مرزی آمریکای شمالی و یک مسیر تدارکاتی برای خودروسازان دیترویت، مقامات آمریکایی و کانادایی را در تلاش برای یافتن مسیرهای جایگزین برای محدود کردن هرگونه آسیب اقتصادی قرار داده است.

کامیون داران کانادایی تظاهرات را به عنوان یک «کاروان آزادی» که پایتخت اتاوا را اشغال کرده بودند، آغاز کردند و با دستور دولت ایالات متحده برای واکسیناسیون یا قرنطینه برای رانندگان مرزی مخالف بودند. آنها از روز دوشنبه شروع به مسدود کردن پل سفیر کردند و از آن زمان تاکنون دو گذرگاه مرزی کوچکتر را بسته اند.

وزرای فدرال کانادا این محاصره را غیرقانونی خوانده و از معترضان خواسته اند که به خانه بازگردند. درو دیلکز، شهردار ویندزور، انتاریو، که هم مرز با دیترویت است، به سی ان ان گفت که پلیس در نزدیکی پل سفیر با دریافت نیروی انسانی اضافی فرار کرده است. او گفت: “(اگر) معترضان آنجا را ترک نکنند، باید راهی به جلو وجود داشته باشد. اگر این به معنای حذف فیزیکی آنهاست، این به معنای حذف فیزیکی آنها است و ما آماده انجام این کار هستیم.”

دیلکنز بعداً گفت ویندزور به دنبال صدور حکمی از دادگاه عالی انتاریو برای حذف معترضان است و افزود که او در تلاش برای حل مسالمت آمیز این موضوع است. “(در حالی که) ممکن است دیدن حذف اجباری تظاهرکنندگان برای کسی خوشحال کننده باشد، چنین اقدامی ممکن است اوضاع را شعله ور کند و مطمئناً باعث شود افراد بیشتری به اینجا بیایند و به اعتراضات بیفزایند، و ما نمی خواهیم خطر درگیری بیشتری را تهدید کنیم. دیلکنز گفت.

در حالی که ترافیک در مواقعی در هر دو جهت بسته است، شرکت جنرال موتورز و استلانتیس، مادر کرایسلر، روز پنجشنبه اعلام کردند که مجبور به لغو یا کاهش شیفت‌ها به دلیل کمبود قطعات هستند و با کاهش‌های قبلی اعلام شده توسط فورد موتور و شرکت تویوتا موتور مقابله می‌کنند.

تویوتا اعلام کرد که تولید را تا روز شنبه در کارخانه‌های خود در انتاریو و کنتاکی متوقف می‌کند که بر تولید کمری، RAV4 و سایر مدل‌های محبوب تأثیر می‌گذارد. یکی از مقامات اتحادیه گفت که فورد به دنبال پرواز در برخی قطعات خودرو به کارخانه ای در ویندزور است که موتورهایی برای مدل های محبوب تولید می کند.
به گفته یکی از شاهدان رویترز، پل سفیر روز پنجشنبه در ساعت 3:15 بعد از ظهر به وقت شرقی (2015 به وقت گرینویچ) در هر دو جهت بسته شد.

انتقال بار

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، گفت که با رهبران شهرداری برای پایان دادن به محاصره پل کار می کند. ترودو به خبرنگاران گفت که این تعطیلی به “کانادایی‌های معمولی آسیب رسانده است، خواه به دلیل قیمت‌های فروشگاه‌های مواد غذایی، خواه مشاغل از دست رفته یا تعلیق، خواه زنجیره تامین مختل شده باشد. این به جوامع سراسر کشور آسیب می‌زند.”

دادگاهی در انتاریو روز پنجشنبه کمک های مالی اهدایی به معترضان ضد واکسن را از طریق اپلیکیشن GiveSendGo مسدود کرد. شرکت مستقر در بوستون گفت که گروه کاروان تا اواخر بعد از ظهر پنجشنبه بیش از 8 میلیون دلار جمع آوری کرده بود.

معترضان نزدیک به دو هفته پیش با وسایل نقلیه خود در اتاوا تجمع کردند و خیابان اصلی مرکز شهر را که از پارلمان، بانک مرکزی کانادا و دفتر نخست وزیری می گذرد، اشغال کردند.

پلیس اتاوا گفت که 25 نفر به اتهامات جنایی دستگیر شده اند. پیتر اسلولی، رئیس پلیس، گفت: “روز به روز کامیون ها را خارج می کنیم” و مردم را از حمل و نقل سوخت منع می کنیم.

برخی از اعتراضات با الهام از کامیون داران کانادایی و حامیان آنها در استرالیا، نیوزیلند و فرانسه برگزار شده است، زیرا نوع بسیار عفونی ویروس Omicron در برخی نقاط شروع به کاهش می کند.

برایان دیز، مشاور اقتصادی کاخ سفید به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا «در زمان واقعی برای منحرف کردن محموله‌ها – که یک راه‌حل ناقص است – از طریق راه‌آهن یا پل‌های دیگر یا از طریق آب کار می‌کند». دیز گفت که در حالی که واشنگتن از اعتراضات مشروع و مسالمت آمیز حمایت می کند، “برداشتن گام هایی مانند این جز صدمه زدن به اقتصاد، آسیب رساندن به خانواده هایی که فقط برای امرار معاش تلاش می کنند… واقعاً بی معنی است.”

بیش از دو سوم از 511 میلیارد دلار کالایی که سالانه بین کانادا و ایالات متحده مبادله می شود، از طریق جاده حمل می شود. شرکت پل بین‌المللی دیترویت که مالک پل سفیر است، از کانادا خواست با لغو دستور واکسن یا حذف خودروها به اعتراض پایان دهد تا تجارت از سر گرفته شود.

مت مورون، رئیس این شرکت، در بیانیه ای گفت: گزینه سوم این بود که “هیچ کاری انجام ندهیم و امیدواریم که این خود به خود پایان یابد: گزینه ای که به احتمال زیاد محاصره را طولانی تر می کند، اقتصاد ما را بیشتر فلج می کند و مشاغل بیشتری را در معرض خطر قرار می دهد.”

معترضان اواخر روز سه شنبه گذرگاه دوم را در استان آلبرتا و گذرگاه سوم بین استان منیتوبا و داکوتای شمالی را در روز پنجشنبه مسدود کردند.

برخی از کامیون داران آمریکایی که به دنبال حمایت از معترضان کانادایی بودند، گفتند که این آخر هفته دو کاروان را به چهارمین گذرگاه مرزی که بوفالو، نیویورک و فورت ایری، انتاریو را به هم متصل می کند، می فرستند. کاروان نجات آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «آنها برای کامیون داران و حامیانشان تدارکاتی خواهند آورد تا به آنها کمک کنند تا در جشن آزادی جمع شوند».

تلویزیون زنده



[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما