fall24banner

امیرعبداللهیان: از توقف جنگ در اوکراین

[ad_1]

وزیر امور خارجه تاکید کرد: از راه حل سیاسی در منطقه و ابتکار سیاسی برای توقف جنگ و تمرکز بر راه حل سیاسی حمایت می کنیم و آماده کمکی برای پیشبرد این روند هستیم.

حسین امیرعبداللهیان در گفت و گوی تلفنی با مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه، همچنین برخی از موضوعات مربوط به مناطق مختلف و بین المللی از جمله بحران های اقتصادی، گفت وگو و تبادل نظر به اداره کل اطلاع رسانی و امور مربوط به وزارت امور خارجه. سابق.

دو طرف با رئیس جمهور سلام جمهوری ایران و ترکیه به سفر آتی رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به ایران در توسعه و گسترش بیش از پیش روابط تهران و آنکارا اشاره کردند.

وزیر امور خارجه در این گفت وگوی تلفنی اظهار داشت: روابط دو جانبه در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد و هفته آینده هیئت های دو کشور در ادامه توسعه همه جانبه به تهران و آنکارا سفر خواهند کرد.

امیر عبداللهیان ضمن آرزوی موفقیت امیر نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا و نشست سه وزیر خارجه ترکیه، روسیه و روسیه اظهار داشتند که هیئتی از وزارت امور خارجه ایران نیز در مجمع دیپلماسی آنتالیا شرکت می کند.

وی تاکید کرد: از راه حل سیاسی در اتحادیه و ابتکار سیاسی برای توقف جنگ و تمرکز بر راه حل سیاسی حمایت می کنیم و آماده کمکی برای پیشبرد این روند هستیم.

نتایج جستجو: نتایج جستجو به صورت رایگان

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این گفت وگوی تلفنی با تاکید بر گام های کنترل و ملموس در پیشبرد روابط دو جانبه در سایه حمایت از ریاست جمهوری دو کشور، روابط دو کشور را ممتاز و دوستانه خواند.

وزیر امور خارجه ترکیه با تشریح موضع کشور در مخالفت با اعمال تحریمش علیه کشور تاجید رد تحریم

مولود چاوش اوغلو نیز با اظهار نظر از پیچیده تر شدن بحران و احتمال وقوع فاجعه انسانی و افزایش موج مهاجرین و پناهندگان، هدف از نشست سه جانبه وزیران امور خارجه روسیه، ترکیه و ترکیه را باید آتش بس در منطقه و پایدار دانست و تلاش کرد. بودیسم بابودی مهمترین مکان در جهان است.

وزیر امور خارجه ترکیه بار دیگر از امیرعبداللهیان برای سفر به ترکیه دعوت کرد.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما