fall24banner

با پیشروی نیروهای روسی، آیا جنگیدن خارجی ها برای اوکراین قانونی است؟

[ad_1]

دهلی نو: از آنجایی که هزاران جنگجوی بالقوه از خارج از کشور برای کمک به اوکراین در دفاع از خود در برابر تهاجم روسیه داوطلب می شوند، برخی ممکن است با عواقب قانونی در کشورهای خود مواجه شوند.

بر اساس گزارش رسانه ها، شهروندان کانادا، گرجستان، هند، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده در میان داوطلبان هستند.

در زیر خلاصه ای از برخی از قوانین حاکم بر خارجی هایی که برای “لژیون بین المللی” اوکراین ثبت نام کرده اند، آمده است.

آیا داوطلب شدن برای آمریکایی ها قانونی است؟

وب سایت وزارت امور خارجه می گوید شهروندان آمریکایی از خدمت در ارتش کشور دیگر منع نمی شوند. خدمت به عنوان افسر یا مبارزه با کشوری که با ایالات متحده در صلح است می تواند زمینه ای برای ترک شهروندی داوطلبانه باشد، اما رویه دادگاه عالی می گوید که خدمات نظامی خارجی به تنهایی نمی تواند برای سلب تابعیت آمریکایی ها مورد استفاده قرار گیرد.

یک قانون جداگانه ایالات متحده که به سال 1794 برمی گردد، قانون بی طرفی، شهروندان را از جنگ علیه دولت های خارجی در صلح با واشنگتن منع می کند و تا سه سال حبس دارد. به گفته دیوید مالت، استاد دانشگاه آمریکایی، این قانون که از نظر فنی می تواند برای اقدام نظامی داوطلبانه علیه روسیه اعمال شود، برای محاکمه آمریکایی هایی که در تلاش برای کودتا در گامبیا در سال 2014 دخیل بودند استفاده شد. اما در غیر این صورت، به ندرت در تاریخ مدرن اجرا شده است. دانشگاه واشنگتن دی سی

مالت گفت: “فقدان ارتباط با تروریسم داخلی، تصور اینکه آمریکایی ها به دلیل رفتن به اوکراین تحت پیگرد قانونی قرار گیرند برای من سخت است.”

در مورد داوطلبان استرالیایی، بریتانیایی و هندی چطور؟

بر اساس مشاوره سفر وزارت خارجه بریتانیا که چهارشنبه گذشته به روز شد، بریتانیایی هایی که برای جنگ به اوکراین سفر می کنند، ممکن است پس از بازگشت تحت پیگرد قانونی قرار گیرند. سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا در پاسخ به این سوال که رویترز چه اتهامی برای داوطلبان بریتانیایی اعمال می کند، از اظهار نظر خودداری کرد.

قانون نام نویسی خارجی بریتانیا که آخرین بار در سال 1870 به روز شد، شهروندان را از پیوستن به ارتش های خارجی که در حال جنگ با کشورهای صلح با بریتانیا هستند، مسدود می کند، اما در درگیری های مدرن اعمال نشده است. وزیر خارجه بریتانیا در ابتدا از شهروندان داوطلب برای جنگ در اوکراین حمایت کرد، اما بعداً نسبت به هرگونه سفر به آنجا هشدار داد.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، ماه گذشته به خبرنگاران گفت که در مورد موقعیت قانونی جنگجویان غیرنظامی خارجی «ابهاماتی» وجود دارد، از شهروندان کشورش خواسته است که به نبرد نظامی در اوکراین نپیوندند.

وزارت امور داخله هند به درخواست برای اظهار نظر در مورد قانونی بودن پیوستن شهروندان هندی به نیروهای اوکراین پاسخی نداد.

در پرونده ای که مربوط به هندی هایی بود که در سال 2015 به عراق سفر کرده بودند، این وزارتخانه به دادگاه عالی دهلی گفت که اجازه دادن به هندی ها برای شرکت در درگیری های یک کشور دیگر “به این ادعا منجر می شود که دولت هند در حال ترویج تروریسم در کشورهای دیگر است.”

آیا هیچ کشوری کاملاً واضح است؟

آلمان گفته است که داوطلبانی را که به جنگ ملحق می شوند تحت پیگرد قانونی قرار نخواهد داد و رهبران دانمارک و لتونی گفتند که به شهروندان خود اجازه خواهند داد تا داوطلب شوند. آنیتا آناند، وزیر دفاع کانادا گفته است که آیا داوطلب شدن کانادا یک تصمیم فردی است یا خیر.

اگر جنگجویان خارجی در اوکراین اسیر شوند چه؟

دافنه ریچموند گفت: قوانین بین‌المللی نیروهای روسی را ملزم می‌کند که با جنگجویان خارجی بدون توجه به ملیت آنها به عنوان اسیر جنگ رفتار کنند.
باراک، استاد دانشکده دولت، دیپلماسی و استراتژی لادر در اسرائیل. این بدان معناست که سربازان روسی باید به داوطلبانی که اسیر شده‌اند غذا، آب و درمان پزشکی بدهند.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، با این حال، یک سخنگوی وزارت دفاع روسیه هفته گذشته گفت با “مزدوران” غربی که برای اوکراین می جنگند به عنوان جنگجویان قانونی رفتار نخواهند شد و با پیگرد کیفری یا بدتر از آن مواجه خواهند شد.

آیا می توان داوطلبان را به دلیل رفتار در زمان جنگ تحت تعقیب قرار داد؟

کارشناسان می گویند از آنجایی که داوطلبان به عنوان اعضای ارتش اوکراین می جنگند، بعید است در کشور خود به دلیل اقدامات خاص خود در جنگ با اتهاماتی روبرو شوند، به استثنای تعقیب قضایی برای جنایات جنگی یا رفتارهای مشابه.



[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما