fall24banner

جام جهانی از آرژانتین تا قطر را از دست نمی دهم

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه”، ششمین صعود به جام جهانی ساده ترین و قدرتمندترین است. یک صعود حتی از صعود پنجم آسانتر است.

با صعود به جام جهانی 2022، فوتبال ایران برای سومین بار متوالی در مهمترین عرصه فوتبال جهان حاضر می شود و حالا دیگر جام جهانی برای فوتبال ما که اغلب موفق نبوده است، کار سختی نیست. . برای نسلی که آرزوی جام جهانی بدون حضور ایران را داشتند، این صعود از سال 2014 تا 2022 بسیار رویایی است. نسلی که از سال 1978 تا 1998 بیست سال صبر کرد تا ستاره های خود را در صحنه جهانی تماشا کند. نسلی که کویت، عراق، امارات و عربستان را در جام جهانی با چشمان خود دید و افسوس کمتری نسبت به تیم های کمتر شناخته شده و کمتر معتبر آسیایی که در چهار دوره جام جهانی 1982 تا 1994 شرکت کردند، به استثنای ستاره های ایرانی و تیم های ملی شان. حتی حضور در جام جهانی 1998 نیز سخت ترین مرحله ممکن بود و نسل طلایی فوتبال ایران در کشتارگاه ملبورن پس از از دست دادن دو قهرمانی جهان به دلیل نداشتن شرایط لازم، در مسیر پیوستن به نسل طلایی فوتبال ایران در دهه 60 بود.

جام جهانی 1978

فوتبال ایران برای اولین بار با راهیابی به جام جهانی 1974 شانس خود را برای حضور در جام جهانی محک می زند. تلاش ناموفق با باخت 3 گل از استرالیا که نتوانست دو گل پرویز گلیچکانی را در بازی برگشت در تهران جبران کند. اما داستان چهار سال بعد متفاوت بود. این ماراتن تبلیغاتی که با برتری 3 بر صفر عربستان در ریاض آغاز شد، با گل گفور جهانی در تهران به استرالیا، صعود ایران به جام جهانی و فینال با دو تساوی مقابل کره جنوبی و دو برد مقابل استرالیا همراه بود. بازی مقابل کویت تشریفات برگزار کنید. صعودی آرام و مقتدرانه که ایران را به عنوان تنها نماینده منطقه آسیا و اقیانوسیه راهی آرژانتین کرد.

جام جهانی 1998

پس از این صعود مقتدرانه در سال 1978، فوتبال ایران بیست سال برای رسیدن به جام جهانی صبر کرد و این بار پس از دراماتیک ترین نبرد تاریخ فوتبال ایران به فرانسه رسید. این مسیر با برتری 17 گل مالدیو آغاز شد و با گل هداد عزیزی در ملبورن به پایان رسید. این تیم که مقتدرانه شروع کرده بود، در 6 دیدار اخیر بدون پیروزی به جام جهانی رسید.

جام جهانی 2006

این بار در نهایت یک بازی باقی مانده بود و در شرایطی که تساوی مقابل بحرین برای ادامه راه آلمان کافی بود، با پیروزی بحرین در ورزشگاه آزادی راهی جام جهانی شدیم. بخش سخت این صعود نجات اردن بود. تیمی که در دور اول در تهران ما را شکست داد و با خیال راحت پیروز شد و در شرایطی که اردنی ها بهترین تیم تاریخ خود را داشتند، کار سختی بود که انجام شد. بدین ترتیب ناکامی در رسیدن به جام جهانی 2002 با این صعود جبران شد.

جام جهانی 2014

باز هم یک دوره غیبت از جام جهانی 2010، ادامه حضور در جام جهانی را برای فوتبال ایران سخت کرد. این بار در راه سال 2014 مانند سال 1998 به یک معجزه و شگفتی نیاز داشتیم و در شرایطی که امیدها برای صعود کم بود، با سه برد مقابل قطر، لبنان و جنوب به عنوان سرگروه به برزیل رفتیم. کره در سه بازی اخیر

جام جهانی 2018

صعودی آسان که به یکی از حضورهای فوتبال ایران در جام جهانی پایان داد. صعود قدرتمندی که دو دیدار اخیر مقابل کره جنوبی و سوریه را رسمیت بخشیده است.

و اکنون 2022

صعود جدی، سه بازی تا پایان باقی مانده است. ساده ترین راه برای صعود با تیمی که اکنون جاه طلب تر از همیشه برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی است.

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما