fall24banner

پرسپولیس Persepolis FC اخبار، بازی‌ها، خلاصه بازی‌ها، برترین بازیکنان ، نقل و انتقالات فوتبالی

اخبار پرسپولیس

باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران باشگاه فوتبالی ایرانی است که در سال ۱۳۴۲ در شهر تهران توسط علی عبده، بنیانگذاری شد. پرسپولیس در لیگ خلیج فارس بازی می‌کند و پس از سال ۱۳۴۷، در تمامی ادوار برگزارشده در بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران حضور داشته ‌است. این باشگاه یکی از پرافتخارترین و پرهوادارترین باشگاه فوتبال در ایران است.

پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا 2018 در مجموع دو بازی رفت و برگشت مقابل کاشیما با نتیجه دو بر صفر شکست خورد و از قهرمانی باز ماند. فصل بعد، پرسپولیس از نخستین دوره لیگ قهرمانان آسیا حذف شد و در لیگ نتایج خوبی نگرفت. این سال‌ها آغاز دورانی بود که سالنامه باشگاه آن را «دوران جدال با بحران» نامگذاری کرده، تا جایی که پرسپولیس حتی مقام نهم لیگ را هم تجربه کرد.

حضور جنجالی داور دربی در جشن قهرمانی پرسپولیس / فیلم

سرخ‌پوشان پایتخت در سریع‌ترین زمان ممکن توانستند دو برد پیاپی را در مقابل استقلال جشن بگیرند.

اخبار پرسپولیس

با آمدن عابدینی و تصمیم اعضای هیأت مدیره بنا بر استفاده از مربیان خارجی گذاشته شد. استانکو آمد و دو قهرمانی لیگ  در سال های 74 و 75 ایران را به دست آورد. در لیگ سال 76 پرسپولیس به دلیل حضور 13 بازیکن در اردوی تیم ملی و مسابقات جام جهانی 1998 فرانسه، از مسابقات کنار کشید. نکته جالب، رقابت پیکان در برابر پرسپولیس در جام باشگاهها بود که تک گل علی پروین نتیجه را یک بر صفر به سود پیکان خاتمه داد.

رقم 130 میلیاردی برای تسویه حساب با بازیکنان و مربیان پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس، رکورد شکست‌ناپذیری در مسابقات متوالی دربی را افزایش داد. سرمربی پرسپولیس پس از قهرمانی در جام حذفی به آسایشگاه کهریزک رفت و با جمعی از معلولان دیدار کرد. در این صفحه می‌توانید آخرین و جدیدترین اخبار باشگاه پرسپولیس، تیم پیروزی، اخبار بازی ها و بازیکنان پرسپولیس را دنبال کنید. در نهایت پرسپولیس با پیروزی یک بر صفر مقابل پارس جنوبی جم توانست با کسب 61 امتیاز، قهرمان شود.

با آغاز جنگ ایران و عراق و دهه 1360، لیگ فوتبال سراسری ایران همچنان تعطیل بود (تا سال 1368 که جام قدس برگزار گردید) و پرسپولیس تنها در جام باشگاه‌های تهران شرکت می‌کرد. در تمام سال های دهه 60، پرسپولیس با علی پروین به اغلب آن چیزی که میخواست رسید. همچنین طبق گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا، پرسپولیس به‌عنوان پرهوادارترین تیم فوتبال آسیا شناخته شده‌است و پس از آن دالیان چین و الهلال عربستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند. شبکه ورزشی «ای‌اس‌پی‌ان» در سال ۲۰۱۲، نیز در گزارشی از باشگاه‌های پرهوادار آسیا، این باشگاه را بالاتر از دیگر باشگاه‌های آسیایی، پرهوادارترین باشگاه فوتبال آسیا معرفی کرد.

استقلال تهران نیز با پیروزی 2 بر یک برابر سپیدرود رشت، در جایگاه سوم باقی ماند و توانست سهمیه آسیا را کسب کند. با پیروزی انقلاب اسلامی این باشگاه نیز همچون بسیاری از نهادهای دیگر دچار تغییرات گسترده شد. طی این سال ها علی پروین و چند نفر از دیگر همبازیانش سعی در حفظ پرسپولیس داشتند. کمک داور ذخیره دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در فینال جام حذفی به تشریح درگیری‌اش با ریکاردو ساپینتو پرداخت و گفت که سرمربی آبی‌پوشان ناشرا گفته است. تیم پرسپولیس برای قهرمانی بدون اما و اگر،‌ تنها به یک امتیاز احتیاج داشت و سپاهان باید ضمن کسب 3 امتیاز،‌ منتظر نتیجه بازی پرسپولیس می‌ماند و در صورت شکست پرسپولیس، شاگردان امیر قلعه نویی قهرمان می‌شدند. سرمربی جام‌دار پرسپولیس، فقط سه پیروزی دیگر تا ۱۰۰ تایی شدن پیروزی‌هایش تحت این عنوان فاصله دارد و در این صورت از رکورد برانکو ایوانکوویچ هم گذر خواهد کرد.

بعدها با انحلال باشگاه شاهین و جابجایی دسته‌جمعی بازیکنان آن به پرسپولیس، بازی‌های تاج و شاهین حساسیت خود را از دست داد و شهرآورد تاج – پرسپولیس و پس از انقلاب استقلال – پرسپولیس جایگزین آن شد. بهترین برد سرخپوشان در شهرآورد تهران به تاریخ 16 شهریور 1352 باز می‌گردد که در نهایت پرسپولیس با 6 گل به برتری رسید. این بازی به دلیل تداخل زمانی با مسابقات قهرمانی کشتی جهان، در غیاب دوربین ها برگزار شد. پرسپولیس دهه نود را با حمید استیلی آغاز کرد و خیلی زود جایش را با دنیزلی تعویض کرد. یازدهمین دوره جام خلیج فارس برای پرسپولیس با رتبه دوازدهمی به پایان رسید.

  • دهه هفتاد، برای باشگاه موفقیت‌آمیز بود و با یک قهرمانی در جام برندگان جام آسیا آغاز شد.
  • پرسپولیس از آغاز تاریخ خود، یازده بار در بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران به قهرمانی رسیده و از این جهت پرافتخارترین تیم است.
  • سرخ‌پوشان پایتخت در سریع‌ترین زمان ممکن توانستند دو برد پیاپی را در مقابل استقلال جشن بگیرند.
  • استانکو آمد و دو قهرمانی لیگ  در سال های 74 و 75 ایران را به دست آورد.

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما