آیا بعد از Omicron باید منتظر جنبه های دیگر باشیم؟

[ad_1]

فرارو- اولین کووید-19 ثبت شده در جهان در 27 نوامبر 2019 در ووهان رونمایی شد. کمتر از یک ماه بعد، چندین مورد از یک ویروس ناشناخته شناسایی شد که به زودی فراتر از ووهان گسترش یافت و به یک بیماری همه گیر ویروس کرونا در سراسر جهان تبدیل شد. بیش از دو سال از فوران تاج می گذرد و چندین گونه از آن زمان پدید آمده است. ما اکنون در میانه یک اپیدمی Omicron در سراسر جهان هستیم و مردم از خود می‌پرسند: آیا به زودی شاهد پایان کووید-19 خواهیم بود؟

به گزارش فرارو، از آنجایی که نشان داده شده است که omicron مسری‌تر است اما کشنده‌تر از سویه‌های قبلی است، برخی پیش‌بینی می‌کنند که تا زمانی که گله ایمن شود و ویروس کرونا به چیزی شبیه ویروس آنفولانزا تبدیل شود، سویه‌های آینده نیز یکسان خواهند بود. این به معنای مسری بودن بیشتر است، اما همچنان کمتر مضر است. در آن زمان، این ویروس به جز برای نوزادان و افراد مسن دیگر خطرناک تلقی نمی شد.

آیا بعد از Omicron باید منتظر جنبه های دیگر باشیم؟

اگرچه نمی‌توانیم دقیقاً بگوییم که پس از پایان موج Omicron چه اتفاقی می‌افتد، البته در صورت گسترش سویه بعدی، قابل حمل‌تر و مسری‌تر از Omicron خواهد بود. بدون این فرصت، او نمی تواند خود را یک طرفه نشان دهد.

سوال اصلی این است که پس از فروکش کردن موج اومیکرون و بازگشت وضعیت به حالت عادی، چه انتظاری از سویه های بعدی وجود دارد و راه مناسب برای مقابله با این کرنش ها چیست؟

نینا هوروویتز، کارشناس بهداشت عمومی و اپیدمیولوژیست معتقد است که در این صورت وضعیت به این معنا نیست که افراد Omicron بیمار نمی شوند، بلکه تعداد بیماران بسیار کمتر شده و نیاز به بستری شدن در بیمارستان کاهش می یابد.

هوروویتز گفت: “پاسخ اولیه Omicron ممنوعیت سفر، قرنطینه و ایزوله برای افرادی بود که در معرض ویروس قرار گرفته بودند.” با این حال، این محلول‌ها برای گونه‌های قبلی ویروس مناسب‌تر بودند.» وی افزود: «این راهبردها برای مقابله با سویه Omicron که بسیار متفاوت از سویه‌های قبلی بود، چندان سازگار نبود.

هوروویتز معتقد است که Omicron می تواند به عنوان واکسن برای افراد آلوده به دلیل آنتی بادی های تولید شده در بدن عمل کند. اما تکیه بر مصونیت طبیعی همیشه خطرناک است زیرا ویروس در هر زمانی ممکن است جهش پیدا کند. و سپس این نوع ایمنی موثر نخواهد بود.

وی افزود: در مسیر رو به جلو، ما باید آماده پذیرش هر جهت جدیدی باشیم که بر سر راه ما قرار می گیرد. اگر سویه بدخیم باشد، افرادی که بیشتر در معرض خطر عفونت شدید هستند باید بیشترین اقدامات احتیاطی را انجام دهند. “من فکر می کنم Omicron به ما نشان داده است که نمی توانیم شرایط زندگی را برای افراد کمتر آسیب پذیر مانند کودکان بدتر کنیم زیرا می خواهیم از آسیب پذیرترین افراد در این بیماری محافظت کنیم.

با این حال، برخی این نظریه را مطرح کردند که به دلیل تعداد زیادی جهش که Omicron داشت و اینکه نسل دلتا آنطور که انتظار می‌رفت نبود، ممکن است در آینده یک جنبه دلتا مانند دوباره ظاهر شود. اگر این اتفاق بیفتد، خطرات بالای مرتبط با سویه دلتا ممکن است بار دیگر به یک مشکل بزرگ تبدیل شود.

هوروویتز گفت که فشار شدیدتر می تواند دوباره گسترش یابد. با این حال، بعید است که این سویه آسیبی مشابه سویه دلتا ایجاد کند، زیرا اکنون افراد بیشتری از انتشار سویه سبکتر و قابل حمل Omicron مصون هستند.

اگرچه ممکن است بدن انسان قبل از ظهور omicron با تزریق دو دوز واکسن نتواند به گونه های دلتا پاسخ موفقیت آمیزی بدهد، اما اکنون در مورد سویه های عفونی تر و شدیدتر، ایمنی ایجاد شده توسط سویه omicron در ترکیب با مصونیت با تزریق واکسن، می تواند راه بهتری برای مبارزه با عفونت های ویروسی بیشتر ارائه دهد.

هوروویتز می گوید: “مزیت omicron این است که ایمنی بیشتری را نسبت به واکسن ها برای افراد بیشتری ایجاد می کند.” بنابراین، سویه هایی مانند دلتا یا آلفا نسبت به قبل از اومیکرون کمتر احتمال ایجاد عفونت های شدید را دارند.

وی گفت: در آینده تاج بیشتر شبیه آنفولانزا خواهد بود. من معتقدم که ممکن است گهگاه گونه جدیدی از SARS Quaid-2 ظاهر شود، اما فکر نمی‌کنم ما نگران شیوع شدیدتر کرونا باشیم، زیرا در بیشتر موارد Quaid مانند یک ویروس سرماخوردگی است و اثر مشابهی خواهد داشت. “و شما چیزی برای نگرانی ندارید.”

منبع: جروزالم پست

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما