ارتش اوکراین مدعی است که سربازان روسیه «سرعت حمله» را کاهش داده‌اند

[ad_1]

کیف: ارتش اوکراین روز دوشنبه مدعی شد که نیروهای روسی «سرعت تهاجمی» علیه این کشور را کاهش داده و تلفات سنگینی را در نزدیک به پنج روز نبرد متحمل شده اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از ارتش اوکراین اعلام کرد: نیروهای روسی سرعت حمله را کاهش داده اند. وزارت کشور اوکراین پیشتر گفته بود که نزدیک به 352 غیرنظامی اوکراینی در جریان این حمله کشته شده اند که 14 کودک نیز در میان آنها هستند.

بر اساس این گزارش، 1684 نفر دیگر از جمله 116 کودک زخمی شده اند. بیانیه این وزارتخانه در روز یکشنبه هیچ اطلاعاتی در مورد تلفات نیروهای مسلح اوکراین ارائه نکرد.

روسیه مدعی شده است که نیروهایش تنها تاسیسات نظامی اوکراین را هدف قرار می دهند و می گوید جمعیت غیرنظامی اوکراین در خطر نیست. روسیه هیچ اطلاعاتی در مورد تلفات نیروهای خود منتشر نکرده است.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه تایید کرد که تنها سربازان روسی کشته و زخمی شده‌اند، بدون اینکه آماری ارائه کند.

در تشدید شدید تنش‌های شرق و غرب به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به نیروهای هسته‌ای روسیه دستور داد تا در واکنش به آنچه که او «بیانیه‌های تهاجمی» از سوی قدرت‌های پیشرو ناتو خواند، آماده باش بالا را اعلام کنند.

دستورالعمل روز یکشنبه برای قرار دادن تسلیحات هسته‌ای در وضعیت آمادگی برای پرتاب، این نگرانی را ایجاد کرد که این بحران ممکن است به جنگ هسته‌ای تبدیل شود، چه با طراحی یا اشتباه.

یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده که خواست نامش فاش نشود، گفت: گام پوتین «به‌طور بالقوه به کار انداختن نیروهایی است که اگر محاسبات اشتباهی وجود داشته باشد، می‌تواند اوضاع را بسیار خطرناک‌تر کند».

در بحبوحه افزایش تنش ها، اوکراین اعلام کرد که هیئتی از این کشور موافقت کرده است با مقامات روسیه برای گفت وگو دیدار کند. اما اهداف نهایی کرملین در اوکراین و اقداماتی که ممکن است برای جلب رضایت مسکو کافی باشد نامشخص باقی مانده است.

تحولات سریع در حالی رخ داد که درگیری های پراکنده در کیف گزارش شد، نبردها در دومین شهر بزرگ اوکراین، خارکف، آغاز شد و بنادر استراتژیک در جنوب این کشور مورد حمله نیروهای روسی قرار گرفتند.

با بسته شدن نیروهای روسی در اطراف کیف، شهری تقریبا 3 میلیونی، شهردار پایتخت ابراز تردید کرد که غیرنظامیان تخلیه شوند.

انزوای سیاسی و اقتصادی روسیه نیز روز دوشنبه عمیق‌تر شد زیرا نیروهای این کشور با مقاومت شدیدی در پایتخت اوکراین و شهرهای دیگر در بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم مواجه شدند.

اوکراین گفت مذاکرات بدون پیش شرط با مسکو در مرز بلاروس و اوکراین برگزار خواهد شد. خبرگزاری روسی تاس به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرد که مذاکرات صبح دوشنبه آغاز خواهد شد.

کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز دوشنبه میزبان تماسی با متحدان و شرکای خود برای هماهنگی یک واکنش واحد خواهد بود. ایالات متحده گفت که پوتین در حال تشدید جنگ با “لفاظی های خطرناک” در مورد موضع هسته ای روسیه است، در حالی که نشانه هایی وجود دارد که نیروهای روسیه در حال آماده شدن برای محاصره شهرهای بزرگ در این کشور دموکراتیک با جمعیت حدود 44 میلیون نفر هستند.

یک آژانس امدادرسانی سازمان ملل گفت که با باریدن موشک ها، نزدیک به 400000 غیرنظامی، عمدتاً زنان و کودکان، به کشورهای همسایه گریخته اند. یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گفت روسیه تاکنون بیش از 350 موشک به سمت اهداف اوکراینی شلیک کرده است که برخی از آنها به زیرساخت های غیرنظامی اصابت کرده است.

سخنگوی داونینگ استریت گفت ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه در تماس تلفنی با بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا گفت که 24 ساعت آینده برای اوکراین بسیار مهم خواهد بود.

تا کنون، حمله روسیه نمی تواند هیچ پیروزی بزرگی را مدعی شود. به گفته این مقام، روسیه هیچ شهر اوکراینی را تصرف نکرده، حریم هوایی اوکراین را کنترل نکرده است و نیروهایش برای دومین روز در 30 کیلومتری مرکز شهر کیف باقی مانده اند.

روسیه اقدامات خود در اوکراین را یک «عملیات ویژه» می‌خواند که می‌گوید برای اشغال سرزمینی طراحی نشده است، بلکه برای نابودی قابلیت‌های نظامی همسایگان جنوبی‌اش و تسخیر آنچه که به‌عنوان ملی‌گرایان خطرناک می‌داند، طراحی شده است.



[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما