افراطی لمسه تایل

این سبک از مبل به صورت یک نفره، دو نفره، سه نفره قابل ساخت بوده است و با توجه به سلیقه شما در دکوراسیون داخلی منزل شما قرار می گیرد. زیرا این نوع جنس از کاغذ دیواریهای جدید بهگونهای است که به راحتی و با یک دستمال میکروبزدایی میشوند. تپه فضای داخلی سبک سنتی هرگز به هم ریخته، بیحرکت یا بینظیر، تماماً به راحتی و آرامش است. چون در خانههایی که متراژ کافی برای تفکیک این دو فضا وجود نداشته باشه، در واقع نشیمن و پذیرایی در هم ادغام میشن و شاید بعضی باتوجه به فرهنگ و سبک زندگیشون تفکیک این دو فضا رو نپسندن.

یعنی شاید نرمی و لطافتی که در ظاهر سبکهای دیگه دیده میشه رو در فضاهایی که به سبک صنعتی دکور میشن نبینین. تزئینات کمی سادهتر میشن و کیفیت متریالهای مورد استفاده کمی پایینتر میاد تا افرادی که به سبک کلاسیک علاقه دارن اما نمیتونن هزینههای اون رو تامین بکنن هم بتونن خانه خودشون رو مشابه کلاسیک دکور کنن. قبلا هم بهش اشارهای کردیم، یعنی باتوجه به تناسبات فضا وسیله بچینید. موضوع خیلی مهم در معماری داخلی و دکوراسیون تناسبات هست، شاید با خودتون فکر کنید این مساله خیلی به دکوراسیون داخلی ربطی پیدا نمیکنه اما باید بگم اشتباه میکنید، چرا؟

اکثر طراحان و دکوراتورها ترجیح میدن از تناسبات طلایی در چیدمان استفاده کنن و به زبان ساده نسبت دو به سه معقولترین راه برای چینش صحیح مبلمان در یک فضا به حساب میاد. اگر شما هم علاقمند به دکوراسیون داخلی یا طراحی داخلی می باشید یا به طور کاملا حرفه ای در این رشته فعالیت می کنید و دنبال مقالات جامع و کاملا بروز در این حوزه هستید، می توانید با مجله دکوراسیون هشتی همراه باشید، ما بهترین مقالات را در این حوزه در اختیار شما قرار می دهیم و شما می توانید از آنها به عنوان یک مرجع استفاده نمایید. با این کار هم از ارزش اثر هنری کم میشود و هم دیوار خانه کوچک به نظر میرسد. حالا میشه حول این نقطه داستانسرایی کرد. مدرنیته که تقریبا نقطه مقابل سبکهای سنتی و کلاسیک قرار میگیره.

سبک اسکاندیناوی بیشتر در کشورهای دانمارک، سوئد، فنلاند، نروژ و ایسلند مورد نیپا دکوراسیون استفاده قرار میگیره. مواد طبیعی، تزئینات و جزئیات حداقلی، پالت رنگی سیاه وسفید و نهایتا رنگهای آبی و خاکستری، خطوط منحنی و طرحهای ارگانیک ویژگیهای بارز سبک اسکاندیناوی هست. پلانهای آزاد و فرمهای باز، رنگهای طبیعی، وسایل ساده و زیبا ویژگیهای بارز سبک معاصرن که شاید فکر کنید شباهت زیادی با سبک مدرن داره، اما نباید این دو سبک رو باهم اشتباه بگیرید، چطوری؟ هر فضا علاوه بر عملکرد، شخصیت خاص خودش رو هم داره که این شخصیت با چیدمان مبلمان نشون داده میشه؛ مثلا نشیمن فضایی هست که افراد حول یک نقطه کانونی جمع میشن و میخوان اوقاتی رو باهم سپری کنن یا در اتاق خواب عملکردهای مختلف درون یک فضا تعریف میشن، پس باید تفکیک درستی بینشون صورت بگیره و این کارها با مبلمان امکانپذیر هست. باتوجه به اصل تعادل، اینجا هم باید توازنی بین مثبت و منفی برقرار باشه و دکوراسیون خوب، دکوری نیست که پر از وسیله باشه. در اینجا هم اشاره مختصری به هر سبک میکنیم و شما رو به تفصیل اونها ارجاع میدیم.

اگر میخواید شناخت بهتری از این دو سبک پیدا کنید، به اینجا سری بزنید. اگر قصد دارید دیزاین واحد مسکونی لاکچری خود را با تنوعی حساب شده به دست دکوراسیونی جدید بسپارید، پیشنهاد میکنیم پیش از آغاز به کار با کارشناسان این فن تماس گرفته و از دانش آنها در این زمینه بهره ببرید. همیشه یک جدول رنگی ساده با سرمهای تیره را به کار ببرید. برای همین توصیه میشه تا جایی که فضا و سبک مدنظرتون اجازه میده، از این عنصر بهره کافی ببرید. در طراحی نقاط حساس منزل عوامل مهمی باید در نظر گرفته شود که شما می توانید در رابطه با این موضوع از کارشناسان گروه بازسازی آسان کمک بگیرید. در فضای ورودی نشیمن کوچکی برای پوشیدن و بیرون آوردن کفش در نظر بگیرید. چنین پلههایی در ورودی خانه توچشم هستند و تحسین همه را برمیانگیزند. اگر قصد ندارید از مبلمان قدیمی خود در دکوراسیون خود استفاده کنید باید مبلمان مدرن خریداری کنید.

3. قبلا گفتیم که چیدمان مبلمان شخصیت هر فضا رو تعیین میکنن، پس اینکه همه چیز رو به دیوار تکیه بدیم و مبلها رو اصطلاحا اتوبوسی بچینیم اصلا جلوه جالبی نداره. چوب معمولا حرف اول رو در این دکور میزنه و همه چیز در نهایت ظرافت طراحی میشه. هر چیز لوکسی که پیدا میکنین، میتونین در این دکوراسیون قرار بدین. در سبک دکوراسیون داخلی صنعتی تلاش بر این است که اجزا و مصالحی که اغلب افراد می خواهند آن را پوشش دهند، به نمایش گذاشته شود.

ظروف سنتی ایرانی علاوه بر نقش تزئینی میتوانند در هنگام مهمانی ها به کاربردهای مختلف داشته باشند. گروه معماری و طراحی دکوراسیون داخلی منزل، گروه معماری آد، با سال های فعالیت و تجربه موفق در این زمینه توانسته به بسیاری از صاحبان خانه ها و مشاغل مختلف کمک کند فضایی اصولی، کاربردی، شیک و زیبا داشته باشند. در گذشته اغلب دیوارها تعیینکننده تفکیک فضایی بودن اما الان اکثر نقشهها به صورت باز و آزاد طراحی میشه، در نتیجه مبلمان باید حد هر فضا رو تعیین کنن، پس نحوه چیدمان اهمیت زیادی پیدا میکنه. مثلا قابهایی که قراره روی دیوار نصب بشن، نباید خیلی بالا یا خیلی پایین باشن، تراز درست، خط دید هر فرد هست که مثلا در فضای غذاخوری که اغلب افراد نشسته هستن، این خط دید پایینتر میاد یا انتخاب جای اصلی تلویزیون هم از همین قانون پیروی میکنه. اصول اساسی دکوراسیون داخلی، سبکها و کاربرد تمامی این موارد در فضاهای اصلی خانه رو تا الان با هم مرور کردیم. یکی از نکات جالب در مورد مغز انسان این است که مغز تمایل دارد اطلاعات محیطی که در آن قرار دارد را به ساده ترین شکل ممکن پردازش کند.

همان طور که در تصاویر زیر می بینید، تعادل شعاعی را اغلب در اتاق های ناهار خوری و برخی از نشیمن ها می توان استفاده کرد که فضای صمیمی بیشتری نسبت به روش های بالا ایجاد می کند. امروزه طراحی دکوراسیون داخلی منزل و ساختمان ها بسیار پرطر فدار می باشد. امروزه انواع دیوارپوش ها با طرح آجرهای دکوراتیو و نصب بسیار آسان در بازار موجود است. بسیار منحصر به فرد و خلاقانه است و هیچ محدودیتی در انتخاب وسایل و رنگ ها و طرح ها در آن وجود ندارد.

آرامش یک خانه به سبک مزرعهای رو به نظرم هیچ سبکی نمیتونه فراهم کنه. تبریک میگم، شما به یک مینیمال تبدیل شدین! مثلا شما باید تعداد کلی رو بر حسب اندازه کلی فضا انتخاب کنین و ترجیحا نشیمن یا پذیرایی رو به انباری از لوازم مختلف تبدیل نکنین یا با توجه به ابعاد نشیمن و پذیرایی که دارین، مبل و میز و … برای انتخاب طرح و رنگ دیوار ها علاوه بر علاقه و سلیقه خود باید به طرح و رنگ سایر وسیله ها نیز توجه کنید تا متناسب با آن ها باشد. اگر اتاق خواب شما از پنجره بهره مند است، حتماً برای پرده ها برنامهریزی خاصی داشته باشید. نحوه چیدمان صحیح وسایل در پذیرایی یکی از مهم ترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد اگر چیدمان وسایل در دکوراسیون داخلی پذیرایی به شیوه ای اصولی و متفاوت انجام شود می توانید شاهد دکوراسیون شیک و بی نظیر در فضای پذیرایی منزل تان باشید. یعنی در این سبک میتوانید شاهد این باشید که مبلمانهایی با فاکتورهای یک دکور سنتی در کنار اکسسوریهایی از جنس فلز و شیشه، که مشخصاً از سبک مدرن آمدهاند در کنار یکدیگر قرار گرفته شدهاند.

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما