اگر BCCI IPL 2021 را لغو کند، وقت آن است که دوباره فکر کنیم!

[ad_1]

“این بهترین زمان بود، بدترین زمان بود” – این سخنان چارلز دیکنز در حلقه “داستان دو شهر” در این دوران همه گیری جهانی COVID-19 صادق است. لیگ برتر هند (IPL) از زمان آغاز به کار آن در سال 2008 به طور منظم در تقویم بین المللی کریکت حضور داشته است. موفقیت IPL، هیئت کنترل کریکت در هند (BCCI) را بدون هیچ شکی به ثروتمندترین کریکت تبدیل کرده است. بدن در جهان و راه اندازی بسیاری از مشاغل بین المللی.

BCCI زمانی که موفق شد با موفقیت میزبانی – البته با تأخیر – IPL 2020 را در امارات متحده عربی در اوج همه گیری COVID-19 در سال گذشته در ماه های سپتامبر و اکتبر انجام دهد. هند امیدوار بود که میزبانی لیگ T20 در سال 2021 در مقایسه با سال 2020 کار آسان تری باشد، اما افسوس که COVID-19 همه جابجایی ها و ترکیبات آنها را از پنجره بیرون انداخته است.

اولین بازی چهاردهمین دوره IPL کمتر از یک هفته باقی مانده است – در 9 آوریل (جمعه) – با مدافعان قهرمانی سرخپوستان بمبئی به مصاف رویال چلنجرز بنگلور ویرات کوهلی می روند، اما همه گیر جهانی با انتقام به پایان می رسد. روز یکشنبه (4 آوریل)، طبق آمار رسمی، هند شاهد بیش از 93000 مورد جدید COVID-19 بود – بیش از 10 برابر تعداد مشاهده شده در ماه فوریه.

تست Axar Patel، Devdutt Paddikal مثبت شد

IPL و BCCI از COVID-19 نیز مصون نیستند. روز شنبه (3 آوریل)، نایب قهرمان IPL 2020 دهلی کپیتالز اعلام کرد که آزمایش کووید-19 ستاره همه جانبه Axar Patel مثبت شده است و در انزوا است، در حالی که گزارش های رسانه ها همچنین نشان می دهد که رویال چلنجرز بنگلور افتتاحیه Devdutt Paddikal نیز مثبت است.

این همه چیز نیست، یکی از اعضای تیم محتوای Chennai Super Kings و 10 عضو کمیته سازماندهی IPL از جمله زمین‌بازان ورزشگاه Wankhede نیز قبلاً مثبت بوده است. به سختی می توان گفت که آیا BCCI در حالت وحشت قرار دارد یا خیر، اما حیدرآباد و ایندور به عنوان مکان های پشتیبان نگهداری می شوند اگر اوضاع در بمبئی از کنترل خارج شود.

همچنین بخوانید ترس از کووید در IPL 2021: پایتخت دهلی، سوپر کینگز چنای در زمین آشنا

کریکت بازان بین المللی مانند جاش هزلوود از استرالیا، کارشناس ضربان قلب CSK، در حال حاضر به سلامت خود نسبت به ثروتی که مشارکت IPL وعده داده است، اولویت می دهند. در واقع، CSK نتوانست حتی بین المللی را متقاعد کند بیلی استنلیک به عنوان جایگزین ملحق می شود.

اگر کریکت‌بازان بین‌المللی اولویت را به سلامت خود و خانواده‌شان می‌دهند، BCCI نباید نگران سلامتی و رفاه کریکت‌بازان خود باشد. شکی در مورد صلاحیت BCCI وجود ندارد که در سازماندهی یک حباب زیستی غیرقابل نفوذ در طول IPL 2020 و به دنبال آن بازی های خانگی در برابر انگلیس با مسابقاتی که با موفقیت در احمدآباد و پونا برگزار شد، فوق العاده بود.

با این حال، تصمیم آنها برای اجازه دادن به جمعیت در احمدآباد در طول سری پنج بازی T20 مقابل انگلیس منجر به جهش COVID-19 در IIM Ahmedabad شد. اگرچه حضور جمعیت از سومین T20I ممنوع شد، هیچ تضمینی وجود ندارد که آسیبی – مانند آسیب وارد شده به Axar Patel – ممکن است وارد نشده باشد.

ساچین تندولکار و 3 نفر دیگر طعمه سری جهانی ایمنی جاده می شوند

سری جهانی ایمنی جاده ای با مدیریت نامناسب در Raipur بزرگترین نمونه در جبهه BCCI است. مجموعه‌ای که در آن بازیکنان بازنشسته بین‌المللی کریکت مانند ساچین تندولکار، سانات جایسوریا و کوین پیترسن شرکت کردند، منجر به مثبت شدن تست تست چهار بازیکن سابق کریکت هندی از جمله خود تندولکار، عرفان و یوسف پاتان و سوبرامانیوم بدرینات شد. تندولکار، در واقع، روز جمعه اطلاع داد که برای درمان کووید-19 در بیمارستان بستری شده است.

حباب زیستی BCCI بدون شک برای شروع در همه شهرهای میزبان از جمله چنای و بمبئی وجود دارد، اما عوامل ناشناخته زیادی در مورد COVID-19 وجود دارد. به غیر از بازیکنان کریکت، زمین‌بازان، خدمه تلویزیون، کارکنان پشتیبانی و غیره نیز حضور دارند. درگیر میزبانی مسابقات هتل‌هایی که تیم‌ها در آن اقامت می‌کنند نیز باید کاملاً ایمن باشند و سپس بحث سفر به یک شهر جدید مطرح می‌شود – که از هفته سوم مسابقات اتفاق خواهد افتاد. چگونه BCCI تضمین می کند که وقتی تیم ها مجبور به پروازهای خارج از چنای یا بمبئی شوند، هیچ تخلفی وجود ندارد.

بازیکنان بین المللی هنوز از نقاط مختلف جهان در حال نفوذ هستند. BCCI قبل از شروع آموزش با فرنچایزها، داشتن یک دوره قرنطینه هفت روزه را اجباری کرده است، اما گزارش های منفی نادرست، مانند آنچه در مورد Axar Patel، یک مشکل بزرگ است.

لغو IPL 2021 یک گام افراطی خواهد بود و واقعاً ضربه سختی به BCCI خواهد زد. ذینفعان زیادی درگیر هستند – از پخش کننده های میزبان ستاره ورزش به حامیان رسمی تیم و IPL و غیره – اما آیا جان و ایمنی انسان به مدت یک سال بر منافع مالی اولویت ندارد، به خصوص زمانی که جهان با بیماری همه گیر جهانی دست و پنجه نرم می کند؟

اگر انبوهی از موارد مثبت کمپین IPL-14 آنها را از مسیر خارج کند، مانند مورد CSK در IPL 2020، یک فرنچایز بسیار ناعادلانه خواهد بود. سوال این است که آیا سوراو گانگولی، رئیس BCCI، آنقدر شجاع خواهد بود که گام بزرگی بردارد و در آخرین لحظه، IPL 2021 را قطع کند تا کریکت‌بازان را از COVID-19 در امان نگه دارد؟

نظرات بیان شده در این نسخه متعلق به نویسنده است



[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما