ایبوک آموزش لینک‌سازی خارجی تریبون

یکی دیگر از روش‌های انجام لینک سازی خارجی، گذاشتن کامنت برای سایت‌های مختلف است. برخی از سایت‌ها در قسمت کامنت، آدرس سایت را می‌پذیرند و نام شما را به آن آدرس پیوند می‌دهند، پس می‌توانید بجای نام خود از انکرتکست مدنظرتان استفاده کنید. همانند فروم‌ها، در اینجا نیز بهتر است دارای rel با مقدار UGC نباشد. شاید زمانی که به دنبال سایتی برای لینک سازی خارجی هستید، سایتی را پیدا کنید که از هر نظر برای گرفتن لینک مناسب باشد.

اما من به شما اطمینان می دهم که اگر لینک سازی انجام ندهید نمی توانید وارد رقابت جدی در سئو شوید. شما بدون پیشینه حضور در کلاس هم می توانید در دوره لینک سازی پیشرفته شرکت داشته باشید. اگر قبلا با سئو آشنایی مختصر دارید، به به پیش‌نیاز احتیاج پیدا نخواهید کرد. در این دوره تمام آنچه باید یاد بگیرید از سطوح مبتدی تا پیشرفته در طول دوره به شما گفته خواهد شد. با اینحال اگر هیچ آشنایی با سئو ندارید، بد نیست قبل از شرکت در کلاس، مطالب سئو وبلاگ نوین را مطالعه کنید و یا در دوره دو ساعته سئو مقدماتی نوین شرکت کنید. انگار که یک فرد مورد اعتماد شما را به بقیه معرفی کند، گوگل این را یک اعتبار در نظر می‌گیرد و رتبه‌بندی شما لحاظ می‌کند.

وقتی کاربران در بخش کامنت‌ها یا نظرات سایت‌ها نظری را ارسال می‌کنند، ممکن است به همراه نظرشان یک لینک به سایت خود یا منبع مرتبط دیگری قرار دهند. ویکی دمی در مقاله لینک سازی خارجی چیست ، تمام نکات و آموزش های مورد نیاز در رابطه با لینک سازی خارجی را بیان کرد. هنگام لینک سازی در فروم ها و وبلاگ ها توجه داشته باشید که در یک صفحه تعداد زیادی لینک نگذارید. بهتر است در یک صفحه فروم 2 الی 3 لینک قرار دهید و برای ساخت دیگر لینک ها به صفحات جدید بروید. در مقاله لینک سازی خارجی چیست ، باید بگوییم با اینترنتی شدن بسیاری از مشاغل و هوشمند شدن موبایل ها، کمتر کسی دیده می شود که دیگر گوشی هوشمند و یا کامپیوتر نداشته باشد. پیشرفته شدن لوازم الکترونیکی باعث شده در تمام حوزه های کاری سایت های بسیاری با زبان های مختلف به وجود بیاید و روز به روز به تعداد وبلاگ ها اضافه شود.

من کلمه لینک سازی داخلی رو به یکی از صفحات وب سایت خودمون لینک دادم تا در صورت نیاز به اون مراجعه کنید و اطلاعاتی رو که میخواین مطالعه کنین. وقتی که یک پیوند داخلی ایجاد میکنین، در حال پیوند دادن به یک URL در وب سایت خودتون هستین. در این روش افراد تلاش می کنند تا در رابطه با موضوع کار و هر مطالب دیگری که صاحب نظر هستند با یکدیگر به بحث و گفت و گو بپردازند. این گفتگو می تواند در رابطه با تجربیات کاری و همچنین به اشتراک گذاشتن نوشته هایشان نیز باشد که در برخی موارد باعث افزایش لینک سازی و ترافیک سایت می شود. همچنین می توانید در گروه های مرتبط کاری در شبکه های اجتماعی به دنبال افرادی بگردید که همیشه در حال شیر مطالب هستند و با آنها برای این منظور وارد همکاری شوید. در بسیاری از سایت های خارجی به وفور یافت می شود که در آنها اشاره شده که با انتشار مطالب در توییتر و فیس بوک در صورتی که محتوای ارزشمندی را تولید کرده باشید میتوانید بازدید بسیار خوبی را برای سایتتان رقم بزنید.

آموزش سئو خارجی به همراه تکنیک‌های کلیدی

در بحث لینک سازی خارجی ما چند نوع روش داریم که در ادامه با 3 روش مفید آن اشنا خواهیم شد که بسیاری از سئو کاران از این روش های استفاده میکنند. سئو عبارت است از بهینه سازی موتور جست و جو یا گوگل، سئوی سایت نیازمند دانش و تخصص سئوکار میباشد چرا که الگوریتم های موتور های جست و جو دائماً در حال تغییر بوده و مهندسین سئو باید از آن ها مطلع باشند. یکی از مواردی که امروزه بسیاری از وب سایت ها و کسب و کار ها از آن استفاده می کنند و محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد، مطالب ویروسی است. مثلا در اینستاگرام می گویند با تگ کردن دوسانتان زیر این پست جایزه بگیرید. در دنیای واقعی افت است که به جان مزارع می افتد و باعث خرابی آن می شود؛ مثلا تعداد زیادی ملخ به یکبار به یک مزرعه حمله کرده و آن را از بین می برند ولی در دنیای وب مزارع خود افتی هستند که باعث از بین رفتن یک سایت می شوند. ساده تر بگم مزرعه لینک یا Link Farm یکی از روش های کلاه سیاه سئو است که به واسطه آن فرد یا رقبا باعث خرابی رتبه سایت می شوند.

در نهایت می‌توان گفت سئو خارجی یک بخش بسیار مهم و تاثیرگذار در بهینه‌سازی سایت است. اگر در این بخش بتوانید خوب عمل کنید و در کنار آن از اصول سئو پیروی کنید امید می‌رود به نتایج بسیار خوبی در بهینه‌سازی سایت دست پیدا کند. پس مثلاً وقتی روی عنوان اصلی مطلب و عناوین فرعی، کلمات کلیدی به‌کار رفته در متن، لینک سازی داخلی، آدرس URL ، ساختن یک سنگ زیربنا  (Cornerstone)، افزایش سرعت سایت و یا کاهش بانس ریت وقت می‌گذارید، مشغول بهینه‌سازی داخلی سایت یا On-page SEO هستید.

به جهاتی نیز باید این سبک از لینک‌سازی را از موثرترین‌ها در برندسازی و بهبود سئو بدانیم. کیفیت محتوای تولید شده و شرایط صفحات شما به شکلی است که وبسایت‌های دیگر به چشم یک مرجع یا منبع به آن نگاه کرده و بدون دریافت پول یا هر گونه سفارشی، به صورت داوطلبانه به آن لینک‌دهی انجام می‌دهند. همچنین توجه به اهمیت کیفیت نسبت به کمیت در هنگام لینک سازی خارجی نیز بسیار مهم است. چند لینک باکیفیت از وب‌سایت‌های معتبر از تعداد بسیار زیادی از لینک‌های بی‌کیفیت از وب‌سایت‌های اسپم باارزش‌تر هستند؛ بنابراین، مهم است که بر ایجاد روابط با وب‌سایت‌های دیگر در حوزه کاری خودتان و دریافت لینک از آن‌ها تمرکز کنید. پیوند یک صفحه به صفحه دیگر در همان سایت را لینک سازی داخلی می نامند.این پیوندها می توانند در منو صفحه اصلی محتوا و …

  • براساس تکنیک های سئو بک لینک های قوی ، واحدهای ارزش یک سایت هستند، زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل بک لینک ها را به عنوان امتیاز مثبت برای سایت شما در نظر می گیرد.
  • در واقع ایجاد مطلب ویروسی میتواند به شما کمک کند تا اشراف کاملی نسبت به کسب و کار و همچنین مشتریان خود داشته باشید.
  • اما چرا؟ زیرا گوگل و موتورهای جستجو معتقد هستند چیزی که دیگران دربارۀ سایت شما می‌گویند، مهم‌تر از چیزی است که شما دربارۀ خودتان می‌گویید.

دوره ای با محتوای متفاوت و استادی بی نظیری و با ایده های ناب و تازه. یکی از بهترین فواید دوره لینک سازی پیشرفته آقای نصیری این است که ترس از لینک سازی را کنار می‌گذاریم و با شجاعت بیشتری شروع به لینک سازی اصولی و با استراتژی می کنیم. لینک هایی که به صورت مصنوعی در سایت های غیر مرتبط با موضوع ساخته می شود، لینک سازی مصنوعی می گویند.

فرضا شما نمی توانید قدرت لینکی که از سایت Ted دریافت می کنید را با خیلی از سایت های دیگر مقایسه کنید، زیرا سایت Ted یکی از قدرتمند ترین سایت های فعال در سطح وب است. ممکن است شما ۳۰۰ بک لینک برای سایت خود داشته باشید، اما بعد از دو یا سه ماه برخی از این لینک‌‌ها از بین برود، زیرا شما فقط از سایت‌های مختلف بک لینک دریافت کرده‌اید، اما کنترلی روی آن‌ها ندارید. ممکن است که برخی از سایت‌ها به دلایل نامشخص، برخی از لینک‌ها را حذف کنند بدون اینکه در مورد آن به شما اطلاع‌رسانی کنند. از این رو باید بر روی لینک‌های خود نظارت دقیق داشته باشید و آن‌ها در فاصله‌های زمانی چند ماهه، پیگیری کنید.

کیفیت محتوای شما و محتوای صفحه‌ای که قراره به اون پیوند بدین واقعاً از محبوبیت هر دو صفحه مهم‌تره. اما ماجرا در لینک‌سازی دستی کاملا متفاوت است و وب‌مستر سایت با داشتن دید قبلی و استراتژی طراحی شده، خودش وارد کار می‌شود و لینک‌هایی برای وب سایت ایجاد می‌کند. بعضی وقت‌ها نیز با پرداخت هزینه اقدام به خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی برای لینک بیلدینگ خارجی خواهد کرد. خرید بک لینک می‌تواند تأثیر قابل توجهی در بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته باشد. با خرید بک لینک‌های مرتبط و با کیفیت، می‌توانید به افزایش ترافیک سایت خود بپردازید و در نتیجه، رتبه سایت خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشید.

اما باید توجه داشته باشید که در حال حاضر انتشار پست وبلاگی مهمان باید در سایت‌هایی انجام گیرد که آن سایت معتبر و مرتبط با موضوع سایت شما باشد. موتورهای جستجو، هوشمند هستند و با انتشار یک پست مهمان در سایت نامرتبط می‌فهمند که شما برای فقط برای دریافت ارزش بک لینک، وبلاگ‌نویسی کردید و ارزشی به بک لینک‌ شما نمی‌دهند. لینک‌سازی خارجی بی‌کیفیت نه تنها تاثیر مثبتی در سئوی سایت ندارد، بلکه جریمه گوگل را به همراه خواهد داشت و یک امتیاز منفی بزرگ برای سایت شما خواهد بود. برای اجرای سئو خارجی سایت و استراتژی لینک‌سازی تاثیرگذار، باید به کیفیت و اعتبار صفحاتی که از آن‌ها لینک دریافت می‌کنید، توجه نمایید.

چه لینک هایی باعث پنالتی شدن سایت می شود؟

لینک سازی خارجی رو به عنوان بخش مهمی از برنامه بهینه سازی موتور جستجوگر خودتون قرار بدین و بر پایه این اهمیت گذاری عمل کنین. اگه در حال ایجاد وبسایت جدید هستین یا از قدیم یک وبسایت دارین و میخواین تقویتش کنین، نمیتونین از این مورد بگذرین. اگه از نحوه ایجاد بهترین بهینه سازی SEO با پیوندهای خودتون مطمئن نیستین، از استخدام یک متخصص یا مشاوره گرفتن نترسین.

اما همانطور که میدانید این دو شبکه در ایران فیلتر هستند اما شما میتوانید به جای آنها از دو شبکه ی اینستاگرام و لینکدین استفاده کنید. همانطور که میدانید امروزه عصر اینترنت و تکنولوژی می باشد و سایت ها و وبلاگ های بسیاری چه به زبان فارسی و چه به زبان های خارجی وجود دارند که تنها در زمینه تولید سفارش بک لینک محتوا فعالیت دارند و فعالیت خاص دیگری را انجام نمی دهند. در بسیاری از موارد این اتفاق رخ می‌دهد که یک وب‌سایت، از برند شما در محتوای خود نام می‌برد اما به سایت شما لینک نمی‌دهد. در این مواقع می‌توانید به صاحب وب‌سایت اطلاع دهید و از او بخواهید تا روی اسم برند شما به شما لینک بدهد.

در لینک سازی خارجی اصلا و ابدا نباید از یک کلمه کلیدی یا انکر تکست خاص استفاده کنید. انتخاب کلمات کلیدی، باید بر اساس استراتژی لینک سازی خارجی شما انجام شود. در External Links باید از کلمات کلیدی متنوع و هم‌خانواده استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

شاید به غیر از Google Checker، بهتر باشه تا چندین ابزار دیگه رو هم آزمایش کنین. اگر از سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس استفاده میکنین، حتی میتونین از یک افزونه معروف مثل Link Checker برای پیگری لینک های داخلی و خارجی به طور همزمان استفاده کنین. دامنه رنک دار و آتوریتی دار رتبه بسیار بهتری در نتایج گوگل نسبت به دامنه های جدید و بدون رنک دارند. به هیمن خاطر با دامنه رنک دار و رند کسب و کار شما حداقل چند ماه و یا چند سال جلو خواهد افتاد. این مسئله در سایت های فارسی هنوز به اندازه کافی جا نیفتاده است اما باید بدانید که منظور از توزیع محتوا ارسال محتوا در مکان هایی است که برای کاربران قابل رویت باشد.

ساخت بک لینک به سه دسته ی کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری می باشد. XSEO لینک سازی حرفه ای یک لینک خارجی از نوع nofollow ساخته می شود، سایت مقصد به ربات های گوگل می گوید که این لینک را دنبال نکرده و سایت مقصد را رصد نکنند. مجموعه نکاتی که باید در داخل سایت رعایت نمایید تا سایتتان برای موتورهای جست و جو بهینه شود، مربوط به سئو داخلی می باشد.

گوگل از طریق شبکه ارتباط لینک‌ها، کیفیت محتوا و ارزش یک وب‌سایت پی می‌برد، بنابراین یک سایت با لینک‌های دارای ارزش زیاد، معمولا رتبه بهتری از سایت‌های دیگر با لینک‌های کم‌ارزش دارد. در این روش، شما مطلبی از یک سایت ترجیحا مرتبط و معتبر را که متناسب با کسب و کار خود و کلمه کلیدی مورد نظر خود که در گوگل، رتبه خوبی دریافت کرده، لینک دریافت خواهید کرد. هرچند که اکثر سایت ها، بصورت موقت یکساله این لینک ها را ثبت می کنند.

این بلاگ‌ها هم می‌توانند فارسی و هم می‌توانند به زبان‌های دیگر باشند. شما می‌توانید کتاب‌های الکترونیک ایجاد کنید و لینک سایت خود را در آن‌ها قرار دهید. از این طریق کاربران از کتاب‌های شما استفاده می‌کنند و به سایت شما سر می‌زنند.

لینک بیلدینگ یا همان لینک سازی در واقع یک تکنیک بازاریابی اینترنتی برای نشان دادن یک برند است. برای ایجاد لینک یا هایپر لینک در واتساپ، تنها کافی است تا پیوند مورد نظر را در بخش متن وارد کنید. به این صورت، پیوند به طور خودکار به یک لینک قابل کلیک تبدیل خواهد شد. همچنین برای درج لینک در یک پیام متنی، می توانید پیوند را در داخل پرانتز قرار داده تا به صورت خودکار به هایپرلینک تبدیل شود. روش اول به این صورت است که از قسمت افزودن پرونده چندرسانه ای، تصویر را آپلود کرده و از سایدبار یا منوی کناری صفحه، لینک مورد نظر را در کادر نشانی اینترنتی قرار دهید. بعد از قرار دادن لینک یا url دلخواه، بر روی کادر “گذاشتن در نوشته” کلیک کنید تا تصویر لینک داده شده به محتوا اضافه شود.

لینک‌های داخلی آدرسی شبیه آدرس اصلی سایت دارند که ادامه‌ی مسیر به آدرس اصلی سایت اضافه شده  وگوگل اینگونه متوجه نوع لینک (داخلی) می شود. یکی از این استراتژی ها استفاده از شبکه های اجتماعی به منظور لینک دهی و ایجاد بک لینک های قوی می باشد. تبدیل متن به لینک در تلگرام که اصطلاحا به آن هایپرلینک می گویند، تاثیر خیلی خوبی در افزایش ورودی و ترافیک سایت دارد. برای این منظور، هم می توان از نسخه تلگرام در اندروید و ios و هم تلگرام ویندوز استفاده کرد.

یا اینکه میتونین از گزینه‌های پیوند در سیستم مدیریت محتوای خودتون استفاده کنین. گزینه‌های ویرایش پست‌ها، صفحات و پیوندها رو میتونین معمولاً در پنل مدیریت CMS پیدا کنین. سایت‌های خارجی بسیاری وجود دارد که به راحتی می‌توانید در آن‌ها لینک سازی انجام دهید. انواع این سایت‌ها از نوع فروم‌ها، فرم‌سازها، سایت‌های مجله‌ای و ایجاد لینک پروفایلی می‌باشد.

انکر تکست یک کلمه یا عبارتی است که کاربران برای مشاهده ی یک URL از آن استفاده می کنند. لینک سازی خارجی شامل دسترسی به وب‌سایت‌های دیگر و درخواست از آن‌ها برای لینک سازی به محتوا یا وب‌سایت شما است. این کار را می‌توان از طریق روش‌های مختلفی مانند وبلاگ نویسی مهمان، رپورتاژ آگهی و لینک سازی منابع انجام داد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که همه لینک‌های خارجی ارزش یکسانی ندارند. موتورهای جستجو برای لینک‌های وب‌سایت‌های باکیفیت و مرتبط بیشتر از لینک‌های وب‌سایت‌های بی‌کیفیت و نامربوط ارزش قائل هستند. ساخت بک لینک یکی از اقدامات ضروری است که باید برای هر سایتی انجام گیرد.

به بیانی دیگر موتورهای گوگل عملکرد یک سایت را بر اساس نظرات و رفتار کاربران ارزیابی می کنند. بنابراین باید از استراتژی مناسبی برای این نوع لینک سازی استفاده کرد. موتورهای جستجوگر زمانی که یک وبسایت را خزش می‌کنند، تمام لینک‌ها را دنبال نمی‌کنند؛ اما نام بردن از سایت شما در یک سایت دیگر، امتیاز محسوب می‌شود و ترافیک سایتتان را با هدایت کاربران به سایت شما، افزایش می‌دهد.

لینک بیلدینگ یا لینک سازی فرآیند به دست آوردن هایپرلینک از وب‌سایت‌های دیگر برای سایت خودتان است. هر هایپرلینک که به اختصار لینک هم نامیده می‌شود، وسیله‌ای برای مخاطبان است که به کمک آن بتوانند میان صفحات اینترنت حرکت کنند. برای لینک سازی روش‌های متعددی وجود دارد و با وجود این‌که هر روش سختی‌های خاص خود را داراست، اما همگی می‌دانند که یکی از سخت‌ترین کارها در سئو خارجی لینک بیلدینگ است. بنابراین اگر شما بتوانید در این کار مهارت پیدا کنید، واقعا شما را یک سر و گردن از رقبایتان جلو می‌اندازد. رپورتاژ جزو موثر ترین روش های بک لینک سازی که به سرعت باعث افزایش رتبه سایت شما میشه.

لینک‌سازی یا گرفتن بک لینک قلب سئو خارجی Off-Site SEO محسوب می‌شود. شما باید برای داشتن یک سئو خارج از سایت قوی استراتژی بک‌لینک قوی داشته باشید و لینک‌های برگشتی قوی و باکیفیتی را برای سایت خود دریافت کنید. برای لینک سازی خارجی حتما برنامه ریزی کنید؛ چرا که در یک روز ساخت تعداد زیادی لینک برای گوگل مشکوک است. بهتر است روزانه 3 الی 4 لینک (تعداد لینک به میزان لینک سازی رقبایتان و استراتژی های وب سایتتان بستگی دارد) برای وب سایت خود بسازید. این لینک سازی باید در زمان های مختلف باشد تا الگوریتم گوگل به شما شک نکند. شبکه های اجتماعی جای بسیار خوبی برای لینک سازی است ولی شما باید به صورت مستمر در این شبکه های فعالیت داشته باشید تا افراد را به خود جذب کنید.

در مواردی که از شما لینک خریداری شود و به صورت تبلیغ برای سایت دیگه لینک سازی شود، باز هم باید جریمه آن را شما بپردازید، پس این گونه لینک ها را نوفالو کنید تا فقط کاربرانی که مستقیم به سایت وارد می شوند روی لینک ها کلیک کنند. تجربه راه‌اندازی ۶ کسب و کار مختلف رو دارم، مشاور ده‌ها برند بزرگ اینترنتی هستم و تا الان بیش از ۱۰ هزار دانشجو در دوره‌های آموزشی من شرکت کردن. بعد از گذراندن این دوره به طور کامل با اصول لینکسازی آشنا خواهید شد و می‌توانید سایت خود را با سرعت بیشتری رشد بدهید.

اگر محتوای شما اطلاعات خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد، بقیه وب‌سایت‌ها به آن علاقه‌مند خواهند شد و بدون اینکه از آن‌ها بخواهید، به آن لینک خواهند. البته این روش هنوز در ایران مورد استقبال نیست اما بعضی وب‌سایت‌ها این کار را انجام می‌دهند. همچنین، انجام مصاحبه با افراد مشهور یا خبرنگاران و نشر آن در وب‌سایت شما، به شما کمک می‌کند که به عنوان یک منبع مورد اعتماد معرفی شوید و به راحتی لینک‌های خارجی دریافت کنید. لینک‌های خارجی را می‌توان به دو دسته لینک‌های inbound و لینک‌های outbound تقسیم کرد. لینک خارجی inbound که به عنوان بک لینک نیز شناخته می‌شود، لینکی از وب‌سایت دیگری است که کاربران را به وب‌سایت شما هدایت می‌کند.

مثال بالا یک نمونه پیشنهاد استراتژی فرضی است و شما به‌هیچ‌وجه نباید از آن برای لینک سازی سایت‌تان کپی بگیرید و همان را اجرا کنید. سایت تازه تاسیس دارید و میخواهید در نتایج گوگل ظاهر شوید ؟ این پلن بهترین گزینه برای شماست ، در این پلن با روش های تست شده به دامنه شما برای ایندکس شدن بهتر و به دست آوردن اعتماد گوگل برای شروع اولیه قدرت مناسب میدهد . او می‌گوید که دلیل کاهش واردات نیز خود کفایی افغانستان در تولیدات داخلی نیست بلکه کاهش قدرت خرید مردم است که این نیز کسر تراز تجاری افغانستان را کاهش داده و سبب تقویت پول ملی شده است. آقای نوری می‌گوید که تقاضا برای پول افغانی زیاد است و طرفی کالا کم وارد می‌‎شود و طبیعی است که تقاضا برای دلار پایین باشد.

شما با لینک سازی داخلی از مقاله ها و مطالب قدیمی تر و پربازدیدتر به مقالات جدیدتر می توانید دیگر صفحات سایتتان را نیز محبوب کنید. وقتی از بهترین اقدام ها صحبت میکنیم منظور این است که با توجه به لینک سازی رقبا ، باید سعی کنید که بهتر از آنها لینک بسازید و یا به اندازه آنها لینک سازی خوبی داشته باشید. دیدن لینک سازی رقیبان به شما کمک خواهد کرد درک بهتری برای انجام روشهای لینک سازی پیدا کنید، ببینید در دسته بندی شغلی شما، رقبا در چه سایت هایی بک لینک می سازند و از چه روشهایی برای ایجاد بک لینک استفاده می کنند. فرایند لینک بیلدینگ خارجی وب سایت، هیچ وقت به پایان نمی‌رسد و تا زمانی که سایت شما فعال است باید در مسیر 1 و سئو خارجی از جمله لینک سازی اقداماتی انجام دهید تا در مسیر رشد باشید. برای اینکه یک مسیر حرفه‌ای برای تولید محتوا وب سایت‌تان داشته باشید در قدم اول باید مشخص کنید که قصد استفاده از کدام روش لینک سازی در خارج از سایت را دارید؟! طبیعی یا دستی؟ این کار به شما کمک می‌کند مسیر ذهنی مشخص‌تری داشته باشید.

یکی دیگر از تکنیک های کاربردی در سئو خارجی سایت بازاریابی محتوای سایت خود می تواند باشد. این تکنیک به این صورت است که باید لینک سایت خود را در سایت های دیگر به همراه نظر خود بنویسید. این کار باعث می شود موتورهای جستجوی گوگل به لینک دسترسی داشته و رتبه سایت را افزایش خواهند داد. سایت های زیادی مثل ویرگول هستند که شما می توانید در آنها محتوا به همراه لینک درج نمایید.

  • استفاده از روش‌های نامناسب و غیرقانونی در خرید بک لینک‌ها ممکن است به جای بهبود رتبه سایت، باعث کاهش آن شود.
  • لینک های خارجی به روش مستقیم یا لینک بیلدینگ، مانند فعالیت در شبکه های اجتماعی، اشتراک گذاری محتوا در شبکه های مختلف و … می باشد و روش غیر مستقیم لینک سازی خارجی مثل دریافت بک لینک طبیعی از وب سایت ها، تولید محتوا با کیفیت بالا و… می باشد.
  • در این روش، شما با پرداخت هزینه مشخصی، می‌توانید آگهی خود را در سایت‌های مختلفی منتشر کنید.
  • این ابزار نه تنها سایت های اسپم را نشان میده بلکه دامین و پیج اتوریتی سایت یا همان قدرت دامنه و صفحه سایت را نیز نشان می دهد که می تواند برای انتخاب سایت های با قدرت بالا به شما کمک کند.
  • تعداد لینک های فالو که در سایت وجود دارد با توجه به اعتبار سایت لینک دهنده باعث افزایش اعتبار سایت شما می شود و تنها در صورتی که در دام اسپم بی افتید با کاهش رتبه مواجه می شوید.
  • شما باید کاری کنید که کاربر تشویق شود تا مطالب وب سایت شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

شاید در این‌صورت تصمیم بگیرید که تنها از همین یک سایت برای لینک سازی و گرفتن بک لینک استفاده کنید. این ابزارهای نام برده شده لینک های ورودی به سایت مورد نظر را در اختیار شما قرار می دهد. اما همانطور که گفته شد تعداد لینک های ورودی اصلا مهم نیست بلکه این مسئله که رقبا بک لینک ها را به چه سایت هایی ارجاع داده اند اهمیت دارد.

رسیدن به رتبه‌‎های بالای گوگل، جذب مشتری و افزایش فروش مستقیماً در گرو انجام درست سئو است و سئوی off-page و لینکسازی خارجی بخش مهمی از رتبه‌بندی حساب می‌شود. امروزه سئو داخلی شامل تمام مواردی است که در سایت شما منجر به توقف و جذب کاربر خواهد شد. عدم رضایت کاربر از شما مهم‌ترین عامل شکست لینک‌سازی خارجیتان خواهد بود. زمانی که سایت شما بیش از پیش در صفحات نتایج گوگل نشان داده شود، تعداد کلیک‌های وب سایت شما افزایش می‌یابد و همین مورد سبب افزایش ترافیک سایت خواهد شد. زمانی که از لینک سازی خارجی و تبلیغات استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق محتوا و ظاهر سایت کاربر را جذب کنید.

با شناخت این مفهوم، متوجه خواهید شد که اگر اکسترنال لینک بیلدینگ به صورت درست و اصولی پیاده‌سازی شود، می‌تواند نتایج مثبت برای وب‌سایت شما به همراه داشته باشد. همین طور به کارگیری اشتباه این ساختار از لینک‌سازی، نتیجه معکوس به بار خواهد آورد. با انتخاب انکرتکست مناسب، صفحات فرود و شبکه‌سازی با وب‌سایت‌های مرتبط و معتبر و بررسی بک لینک سایت می‌توانید لینک‌های خارجی بهتری ایجاد کنید. یکی از بهترین راهکارهایی که به شما در دریافت لینک‌های خارجی مفید کمک می‌کند، تولید محتوای باکیفیت و جذاب است.

از آن‌جا که آن سایت را معتبر می‌دانید، زمانی هم که نام برندی دیگر در آن آورده شده به آن اعتماد می‌کنید و حتما به آن سایت مراجعه خواهید کرد. همانطور که می دانید بازدیدکنندگان از سایت شما بهترین کسانی هستند که میتواند مطالب را در سطح اینترنت به اشتراک بگذارند. انتشار مطالب توسط کاربران اینترنتی یکی از اصول مهم در بکلینک سازی است. تسمینو بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین پلتفرم سفارش رپورتاژ، بک لینک و تولید محتوا برای شماست تا بتوانید در زمانی کوتاه و به شکلی راحت کسب‌وکارتان را به همه معرفی کنید. یعنی در قدم اول تلاش کنید تا با داشتن فرایند تولید محتوا قوی و حرفه‌ای، لایق دریافت لینک از دیگر وبسایت‌ها در دنیای وب شوید و سپس در زمان مناسب با داشتن دید حرفه‌ای و درست اقدام به ایجاد لینک‌ها کنید.

اگر سایت تان فارسی هست بهترست برای تاثیر بیشتر در سایت های فارسی لینک سازی کنید. اگر چه لینک سازی در سایت های انگلیسی هم تاثیر خودشان را دارند همانطور که خیلی از سایت ها از همین طریق کسب رتبه کرده اند. شاید باورتان نشود ولی سایت هایی وجود دارند که در زمینه تولید این قبیل رسانه ها فعالیت دارند و پس از تولید آنها را به فروش می رسانند. هر چند در کشور ما چیزی به ما لایسنس رعایت نمی شود اما با ایجاد پایگاهی این چنینی مطمئنا میتوانید لینک های بسیار خوبی را دریافت کنید. این کار، به شما این امکان را میدهد تا با تولید و انتشار محتوایی ارزشمند کاربران زیادی را به سمت سایت خود جذب نمایید. باید در نظر داشته باشید که لینک سازی در سایت ها به صورت رایگان بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن می باشد و اگر بتوانید لینک سازی انجام دهید باید هزینه زیادی را برای معرفی و تبلیغات پرداخت کنید.

در لینک سازی خارجی نیز هم به همین شکل بوده و شما از سایت های معتبر دیگر برای خود لینک سازی می کنید و به همین سبب گوگل اعتماد بیشتری به شما می کند. محتوای خوب و بهینه‌سازی داخلی سایت، جایگاه خوبی را برای شما رقم میزند ولی سئوی خارجی کمک می‌کند تا وبسایت شما سریعتر شناخته شود و اعتبار بیشتری نزد گوگل پیدا کند. چرا که موتور جستجوگر گوگل با استفاده از لینکهای داده شده به یک صفحه از میزان اهمیت آن مطلع می شود وشما با استفاده از لینکهای داخلی و خارجی می توانید به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو کمک کنید. در پروفایل حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی، لینک سایتتان را قرار دهید. با انتشار پست‌‌ها و محتواهای مختلف، کاربران را به سمت سایت خود جذب کنید.

اضافه کردن یک لینک در یک دایرکتوری آنلاین، انجمن یا فروم ها، امضای پست وبلاگ، خرید لینک متنی و … از این دست لینک سازی است. برخی از تکنیک‌های ساخت لینک به‌عنوان سئو کلاه سیاه محسوب می‌شود و توسط موتورهای جستجو خنثی می‌شود و در بسیاری موارد، لینکسازی غیرطبیعی منجر به جریمه یا پنالتی گوگل می‌شود. اینفوگرافیک‌ها از جمله انواع محتواهایی هستند که همچنان بر روی سئو خارجی سایت و استراتژی لینک‌سازی تاثیر دارند و برای ساخت بک لینک مورد استفاده قرار می‌گیرند. تصاویر اینفوگرافیک جذاب و منحصر به فرد می‌تواند به راحتی وایرال شده و توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود. مثلا فرض کنید شما یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای در زمینه خدمات کیف و کفش دارید و کاربران یک وب‌سایت، زمان گفتگو از خدمات شما تعریف می‌کنند و لینک خرید وبسایت شما را نیز قرار می‌دهند، این روش، سبک لینک سازی طبیعی است.

اگر اعتبار و ارزش سایت شما افزایش یابد، درواقع نزد گوگل عزیزتر می‌شوید و رتبۀ سئوی سایت بهبود می‌یابد. در نتیجه می‌توان گفت که در صفحات نتایج جستجوی کاربران، بیشتر از قبل نمایش داده می‌شوید و همین باعث گسترش کسب‌وکار شما می‌شود. براساس تکنیک های سئو بک لینک های قوی ، واحدهای ارزش یک سایت هستند، زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل بک لینک ها را به عنوان امتیاز مثبت برای سایت شما در نظر می گیرد.

در صورت لزوم میتونین ویژگی‌های Dofollow و Nofollow رو هم در همین قسمت اضافه کنین. شما می‌توانید با ابزارهایی مثل moz و ahrefs لینک‌های خارجی رقبای خود را بررسی کنید. از این طریق می‌توانید بفهمید که آن‌ها از کدام منابع لینک‌های خارجی استفاده کرده‌اند و شما نیز از همان‌ها استفاده کنید. می‌توانید محتوایی را که تولید کرده‌اید، در بسیاری از مجله‌های اینترنتی یا رپورتاژ آگهی منتشر کنید. برای این‌که بتوانید اهمیت لینک بیلدینگ در سئو را متوجه شوید باید درباره اصول لینک‌ها را بدانید. امروزه استفاده از بازاریابی ویروسی در بین سایت های خارجی بسیار پرطرفدار می باشد و در شبکه های اجتماعی تامبلر و فیسبوک مورد استفاده قرار میگیرد.

در دراز مدت لینک‌های خود را بررسی کنید و لینک‌هایتان را در وبسایت‌های مرتبط با انکرتکست‌های مرتبط قرار دهید. خرید بک لینک بهبود قابل توجهی در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) شما خواهد داشت. بک لینک‌ها ارتباطاتی هستند که از سایت‌های دیگر به سایت شما ارجاع می‌دهند. این ارجاعات می‌توانند توانایی شما در رتبه‌بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو را بهبود بخشند. خرید بک لینک به معنای خرید بک لینک‌هایی است که قبلاً برای سایت شما ایجاد شده‌اند.

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما