بالا بردن ایران برای جام جهانی

[ad_1]

فرارو-تیم ملی فوتبال ایران در هفته هفتم فینال رقابت های مقدماتی جام جهانی امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف عراق می رود. این دیدار از ساعت 18 آغاز شد و با گل دقیقه 48 مهدی طارمی با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

ایران با این نتیجه 19 امتیازی شد و دو امتیاز بالاتر از کره جنوبی در رده دوم و با 10 امتیاز اختلاف مقابل امارات در رده سوم قرار گرفت (امارات تا پایان بازی تیم ملی با یک گل از سوریه پیشی گرفت). قطر تصمیم گرفت تا جواز حضور در جام جهانی 2022 قطر را کسب کند.

این صعود سه دیدار مانده به پایان آخرین مرحله مقدماتی جام جهانی انجام شد و سریع ترین صعود ایران به جام جهانی اعلام شد.

در این دیدار که با حضور 10 هزار تماشاگر برگزار شد بانوان شاهد مبارزه ملی کشورمان بودند.


خلاصه بازی

تیم ملی ایران با ترکیب امیر عابدزاده، شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی زادگان، امید نورافکن، صادق محرمی، سعید عزت اللهی (87 کمال کامیابی نیا)، وحید امیری، علی گلی زاده، سامان کوده + 77 میلاد + علی 90 کریم آنسار به میدان رفتند. .

قضاوت این دیدار بر عهده کریستوفر جیمز از استرالیا بود. شجاع خلیل زاده از ایران، سعد عبدالامیر و بشار رسن از عراق در این دیدار کارت زرد گرفتند.

بازی با حملات تیم ملی عراق آغاز شد و این تیم با پرس از زمین ایران سعی در رسیدن به دروازه عابدزاده داشت که در چند صحنه موفق شد اما پس از دقایقی سرخپوشان ایران نبض بازی را در دست گرفتند و ناکام ماندند. اجازه دهید عراقی ها به حملات شما ادامه دهند.

ملی پوشان ایران که یک بار در موقعیت آفساید دروازه عراق را به روی مهدی طارمی باز کرده بودند، در دقیقه 10 بازی با ضربه دیدنی کاپیتان علیرضا جهانبخش، تیر دروازه عراق را به لرزه درآوردند.

با این حال دو تیم تا دقیقه 20 بازی نزدیکی را به نمایش گذاشتند و توپ بین بازیکنان به جریان افتاد.

25 دقیقه؛ ایران در آستانه باز شدن درهای خود به عراق است و دو بار دروازه بان حریف را شرمنده کرده است. در موقعیت اول ضربه علیرضا جهانبخش توسط دروازه بان حریف مهار شد اما در برگشت توپ به مهاجم ایرانی سقوط کرد که بار دیگر ضربه او توسط دروازه بان عراق مهار شد.

حملات ایران ادامه پیدا کرد و در دقیقه 29 فرصت جدیدی برای ایران رقم زد و حرکت گلی زاده در داخل محوطه جریمه موقعیت خوبی را برای ایران فراهم کرد که ضربه جهانباش توسط دروازه بان حریف مهار شد و محرمی توپ را در آفساید قرار داد.

دقیقه 38: علیرضا جهانبخش با دید فوق العاده در جناح چپ علی گلی زاده را در اختیار گرفت و این بازیکن وارد محوطه جریمه شد و با یک ضربه دیدنی دروازه حریف را هدایت کرد اما فهد طالب دروازه بان عراق با نمایش عالی این توپ ارسال شد.

نیمه دوم:

شروع نیمه دوم برعکس شروع مسابقه بود و شاگردان اسکوچیچ بازی را تهاجمی آغاز کردند و برای رسیدن به گل منتظر ماندند. در دقیقه 48 مهدی طارمی توپ را از میانه میدان خارج کرد و به سمت دروازه حریف حرکت کرد و با ورود به محوطه جریمه دروازه دو عراقی باز شد تا در نهایت قفل درب طالبان باز شود.

دقیقه 58: همکاری عالی مهدی طارمی با سامان کودوس موقعیت بسیار خوبی را برای ایران به ثمر رساند تا گل دوم را به ثمر برساند اما ضربه کودوس از روی زمین با فاصله زیادی از تیر دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 72: ایران برای سومین بار دروازه عراق را باز کرد اما برای دومین بار آفساید اعلام شد تا تنها گل مهدی طارمی پذیرفته شود. در این لحظه علی گلی زاده وارد محوطه جریمه شد و در آستانه ورود توپ به دروازه با دروازه بان حریف برخورد کرد. با وجود اینکه توپ وارد دروازه شد، داور در کمین آن قرار گرفت.

دقیقه 73: اشتباه وحید امیری تیم حریف را در موقعیت ضدحمله قرار داد و بازیکنان عراق وارد محوطه جریمه شدند و در آستانه باز شدن دروازه ایران قرار گرفتند اما مدافعان ما اجازه ضربه نهایی را ندادند.

دقیقه 85: خطای جسورانه خلیل زاده روی بازیکن حریف، از سمت چپ محوطه جریمه فرصت خوبی برای عراق ایجاد کرد تا ضربه ایستگاهی را به دروازه عابدزاده ارسال کند که این ضربه هم به نفع عراق نبود.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما