(تصاویر) خرها قهرمانان این روزها در زلزله زده مراکش هستند

بعد- چند روز پس از زلزله مرگبار در مراکش، روستاییان از خرها برای جابجایی آوار از جاده ها و رساندن وسایل امدادی به مناطق صعب العبور استفاده می کنند.

به گزارش فردا هنگامی که جمعه گذشته روستاییان کوه های اطلس مراکش تحت تأثیر زمین لرزه ای قدرتمند قرار گرفتند، برای نجات عزیزان خود یا یافتن اجساد آنها برای دفن به سختی حفاری کردند.

تجهیزات سنگین برای پاکسازی جاده ها بسیج شد و تیم های امدادی سعی کردند نقاط دسترسی به کوه را باز کنند اما زمان بر بود و روستاییان چاره ای جز این نداشتند که خودشان این کار را انجام دهند.

روستاییان که به مناطق کوهستانی عادت کرده بودند، راهی مطمئن برای حمل و نقل خود و وسایل نجات یافتند: الاغ.

عکس‌هایی از روستاییان با استفاده از الاغ‌ها برای برداشتن زباله‌ها از جاده‌ها، رساندن وسایل امدادی به مناطق صعب العبور و انتقال مردم به جایی که باید بروند ظاهر شد.

خانواده هایی که خانه های خود را از دست داده اند هر کجا که بتوانند سرپناه می سازند و الاغ ها مسئول حمل وسایلشان هستند. روستاییان به الاغ هایی که در این شرایط بسیار گرانتر از حیوانات معمولی بودند، غذا می دادند و از آنها مراقبت می کردند.

تعداد قربانیان زلزله مراکش به حداقل 2900 کشته و 5500 زخمی رسید. زمین لرزه ای به بزرگی 6.8 ریشتر روز جمعه (26 شهریور) مراکش را لرزاند و خسارات جبران ناپذیری برجای گذاشت و 20 دقیقه بعد نیز زلزله ای به بزرگی 4.9 ریشتر گزارش شد. از سوی دیگر بر اساس گزارش سازمان ملل دست کم 100 هزار کودک در این زمین لرزه مجروح شده اند. به گفته شاهدان عینی در دامنه کوه ها، برخی از شهرهای مراکش نیز به طور کامل ویران شده است.

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما