سرنخ کشف آب در مریخ به یک سراب تبدیل شده است

[ad_1]

مطالعات اخیر نشان می دهد که کشف آب در زیر سطح یخ زده قطب جنوب یک سراب است و این سیاره هنوز قابل سکونت نیست.

بر اساس یک مطالعه علمی جدید، طبق یک مطالعه علمی جدید، آب مایعی که چند سال پیش در زیر قطب جنوب در مریخ کشف شد، نتیجه یک اشتباه است و در واقع هیچ آب مایعی در مریخ وجود ندارد.

به گزارش الجزیره، در سال 2018، دانشمندان انعکاس امواج رادار در لایه های بیرونی پوشش قطبی مریخ را تجزیه و تحلیل کردند و وجود آب مایع در سیاره سرخ را تایید کردند. اما این کشف از همان ابتدا مورد تردید طیف وسیعی از دانشمندان قرار گرفت. آنها معتقد بودند که شرایط خشک این منطقه برای تشکیل آب مایع مساعد نیست.

در مطالعه جدیدی که اخیراً منتشر شده است، محققان دانشگاه تگزاس در آستین و آلپ فرانسه در گرنوبل دریافتند که انعکاس های راداری که چهار سال پیش توسط دانشمندان به عنوان شواهدی برای وجود آب در مریخ ذکر شد، در واقع یک سراب غبارآلود است. این بازتاب ها با صفحات آتشفشانی روی سطح سیاره سرخ مطابقت دارد و بر اساس یافته های این مطالعه جدید، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که سنگ های آتشفشانی وجود دارد.

سرنخ کشف آب در مریخ به یک سراب تبدیل شده است

محققان بر این باورند که آخرین نتیجه آنها توضیح قابل قبول تری نسبت به فرضیه آب مایع است. سیریل گریما، دانشمند سیاره‌شناسی در دانشگاه تگزاس، می‌گوید: «آب مایع در نزدیکی سطح مریخ به یک محیط بسیار شور و منبع گرما قوی نیاز دارد، اما این با اطلاعاتی که ما از این منطقه داریم مطابقت ندارد.

برای دستیابی به این نتایج، نویسندگان مطالعه جدید از داده های جمع آوری شده از دستگاه رادار Marsis برای یک دوره سه ساله استفاده کردند. این رادار بر روی فضاپیمای مارس اکسپرس که توسط آژانس فضایی اروپا در سال 2005 پرتاب شد، نصب شد.

مریخ گذشته مرطوب تری داشت

اگرچه یک مطالعه جدید نشان می دهد که در زیر کلاهک قطب جنوب مریخ آب مایع وجود ندارد، اما همچنین تأیید می کند که مقدار زیادی آب یخ مانند در مریخ وجود دارد که در گذشته مرطوب تر بوده و به تدریج به خشکی رسیده است. این مطالعه همچنین به یافتن شواهدی برای فرضیه هایی در مورد چگونگی تسلط اقلیم خشک بر مریخ برای میلیاردها سال کمک می کند.

با وجود نتایج ناامیدکننده برای آب مایع در مریخ، نویسندگان این مطالعه اکنون در حال کار بر روی ماموریت های جدید برای یافتن آب در مریخ با استفاده از رادار هستند. هدف شناسایی مکان های فرود برای ماموریت های آینده و جستجوی سرنخ هایی از زندگی باستانی این سیاره است.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما