طرز تهیه سالاد یونانی با سس مخصوص

[ad_1]

فراروـ سالاد یکی از محبوب ترین و متنوع ترین مواد غذایی در جهان است که عمدتاً به عنوان پیش غذا سرو می شود. اما بسیاری از آنها به دلیل ترکیبی که دارند می توانند به عنوان غذای اصلی نیز استفاده شوند. سالادها ترکیبی از سبزیجات مختلف با ادویه جات مانند سرکه، سس، نمک، فلفل، آبلیمو، آبغوره و … هستند که معمولا سرد سرو می شوند و می توانند علاوه بر سبزیجات از غذاهای دیگری مانند تخم مرغ، لوبیا آب پز، گوشت، … به آنها باید پنیر و … اضافه کرد که در این صورت ارزش غذایی آنها افزایش می یابد و می توان به عنوان غذای اصلی مصرف کرد.

به گزارش فرارو؛ سالاد یونانی یکی از انواع سالادهای سرد است که با استفاده از سبزیجات مرغوب مانند فلفل و گوجه گیلاسی تهیه می شود و ترکیب این سبزیجات با نخود پخته شده، پنیر فتا و سس مخصوص این سالاد طعم بی نظیری را ایجاد می کند. توصیه در خانه در ادامه این مطلب با طرز تهیه سالاد یونانی رنگارنگ و خوشمزه به همراه دستور تهیه سس مخصوص این سالاد مصرف کنندگان عزیز آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه سالاد یونانی

خیار: 2 عدد
گوجه گیلاسی: ۲ پیمانه
فلفل رنگی (قرمز یا زرد): 1 عدد
پیاز قرمز: 1 عدد
نخود پخته شده: 1 فنجان
زیتون سبز یا سیاه: نصف فنجان
پنیر فتا: نصف فنجان

مواد لازم برای تهیه سس سالاد

روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری
ماست یونانی یا ماست زده شده: یک سوم لیوان
آب لیمو: 2 قاشق غذاخوری
سیر تازه: 2 حبه
شوید خشک: 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به میزان لازم

نکات مواد اولیه

فلفل

نکاتی در مورد فلفل دلمه ای

فلفل سفید یک سبزی باکیفیت است که مصرف آن به همه به خصوص کودکان توصیه می شود. این سبزی دارای سه رنگ سبز، زرد و قرمز است و رنگ سبز آن طعم قوی تری دارد. فلفل دلمه ای به دلیل داشتن مواد مغذی از جمله ویتامین ها منبعی برای درمان سرماخوردگی است و همچنین برای درمان کم خونی، محافظت از چشم و تقویت بینایی و همچنین رفع یبوست بسیار مفید است.

برجستگی هایی روی فلفل وجود دارد. فلفل هایی که در زیر چهار برآمدگی دارند ماده هستند. فلفل سیاه پر از تخم مرغ است و طعم شیرینی دارد. بنابراین برای انواع سالادها و سالادها بیشتر از فلفل نر مناسب است. فلفل سیاه که در زیر آن سه برآمدگی دارد نر است. تخم مرغ کمتری دارد و سریعتر است. برای پخت و پز استفاده می شود و در آشپزی کاربرد بیشتری دارد. بر خلاف فلفل که بعد از تفت دادن و پختن اصلا تلخ نیست اما خوشمزه باقی می ماند. هنگام خرید فلفل به این نکته توجه داشته باشید: فلفل ها را بردارید و در گوشه ای تکان دهید. اگر صدای تکان خوردن تخم مرغ ها از داخل نمی آید. یعنی فلفل یک شیرین کننده تازه است.

نکاتی در مورد پنیر فتا

پنیر فتا

در گذشته از پنیر منحصراً در سفره صبحانه استفاده می شد. اما امروزه از پنیر در تهیه و پخت انواع غذاها استفاده می شود. پنیر فتا (در آب نمک رسیده) نوعی پنیر است که ریشه یونانی دارد و شبیه پنیر لیقوان است. ارزش غذایی این پنیر بسیار بالاست که حاوی مقادیر زیادی کلسیم و ویتامین های گروه B است، این پنیر نسبتا شور است بنابراین توصیه می شود در نمک زدن به غذاهای حاوی پنیر فتا دقت کنید.

نکاتی در مورد زیتون

زیتون

زیتون یکی از خوشمزه ترین و سالم ترین غذاهای همراه با غذاست که لذت خوردن را چندین برابر می کند و ارزش غذایی بالایی دارد. زیتون سیاه به دلیل داشتن ویتامین A می تواند سلامت چشم و بینایی را بهبود بخشد.برخی از مطالعات نشان داده اند که خوردن زیتون سیاه تا حدودی درد مفاصل را تسکین می دهد. زیتون سیاه حاوی برخی خواص ضد التهابی قوی است که می تواند از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند. مصرف منظم زیتون سیاه می تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند.

زمانی که با برخی از خواص زیتون آشنا شدید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید: اگر زیتونی که خریده اید تلخ است، چگونه باید تلخی آن را بپذیرید؟
همه انواع زیتون تلخ است و راه رفع تلخی آن شستن چند بار با آب است. یعنی باید زیتون ها را سه تا چهار بار بشویید. سپس بعد از هر بار شستشو در آب نمک خیس کنید تا طعم دلخواه به دست آید. وقتی تلخی زیتون ها از بین رفت، آن ها را با مقدار نمکی که می خواهید دوباره در آب نمک بریزید. سپس 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری گلپر را روی زیتون ها بریزید و در جای خنک و دور از یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه سالاد یونانی

سالاد یونانی

1- ابتدا خیارها را برش داده و در یک کاسه بزرگ بریزید. گوجه گیلاسی را از وسط تقسیم کرده و به همراه پیاز قرمز خرد شده، فلفل خرد شده، نخود پخته شده، زیتون خرد شده و پنیر فتا خرد شده را به ظرف سالاد اضافه کنید.

۲- ماست یونانی و آبلیمو را در ظرف دیگری بریزید و خوب مخلوط کنید تا کمی رقیق شود. سپس روغن زیتون، آبلیمو، سیر رنده شده، شوید خشک و نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید. این سس را به مدت نیم ساعت خنک کنید تا طعم ها مخلوط شوند. سپس ده دقیقه قبل از سرو به ظرف سالاد اضافه کنید. سالاد را با دقت با دو قاشق مخلوط کرده و خوب برگردانید تا همه مواد سالاد به سس آغشته شود. نوش جان

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما