قانون، حفاظت یا بیانیه لیتون داس؟

[ad_1]

گزارش شده است که لیتون داس، بازیکن کریکت بنگلادشی هنگام تمرین برای مسابقه آتی T-20 در سری دوجانبه که برای 3 نوامبر 2019 برنامه ریزی شده بود، ماسک زده بود. من نمی دانم او می خواست چه چیزی را منتقل کند. اما اشتباه نکنید سطح آلودگی شهر داکا بهتر از دهلی نیست. بگذارید در این مورد به او یادآوری کنم. بنابر این بیانیه ای که او می خواهد بیان کند چیست. ما می دانیم که داکا حدود 20 میلیون نفر جمعیت دارد. سفر از یک مکان به مکان دیگر طول می کشد ما نمی دانیم چه مدت؟

همیشه یک علامت سوال وجود دارد که چه زمانی به مقصد خود خواهید رسید. این را از روی مثال شخصی می گویم. یک بار در مکانی به نام ماتوالی در ترافیک گیر کرده بودیم، وسیله نقلیه ما نزدیک به 2 ساعت لوازم التحریر باقی ماند. پیاده شدن از ماشین به معنای وارد شدن به اتاق گاز بود که میزان آلودگی آن حدود 10 سال پیش بود.

CM دهلی به تازگی دریافته است که دهلی یک اتاق گاز است، اما داکا حتی یک دهه قبل از آن بود. با وجود این واقعیت که هند فقط ترافیک و مسائل محلی را برای آلودگی مقصر نمی داند، بلکه پذیرفت پاکستان اخیراً در مورد سوزاندن کلش که علاوه بر سایر ایالت های همسایه دهلی باعث آلودگی نامطلوب شهر می شود، که سال گذشته وبلاگی در مورد آن نوشته بودم. زمان. نه تنها محدوده وسایل نقلیه از ریکشا تا رنج روور، بلکه انتشار گازهای گلخانه ای از منابع دیگر نیز آلودگی را تشدید می کند. من نمی‌خواهم بگویم که آلودگی من بهتر از آلودگی شماست، اما تلاش برای اظهار نظر در کشور میزبان در حالی که وضعیت شهر شما اکنون بهتر است، قطعاً روشن نیست.

اجازه دهید ما آن را به درستی Liton Das. دولت هند و دولت NCT دهلی در واقع اقدامات متعددی را برای مبارزه با این خطر آلودگی هوا انجام داده اند. گواهینامه های آلودگی تحت کنترل برای همه خودروها صرف نظر از منبع سوخت موتور محرک اجباری است. در بازدید کوتاهم از داکا، وسایل نقلیه زیادی را دیدم که هوای سمی را از اگزوزهایشان بیرون می‌زدند که باعث سوختن چشم‌ها می‌شد.

کلیه مصوبات پروژه جنگل کاری اجباری را ذکر کرده اند. در طول بازدید من از مجتمع مسکونی Vasundhara (داکای شمالی – درست می گویم زیرا حس جهت گیری من خوب نیست، و در سفر با ماشین شما شهر را نمی شناسید)، گزارش شده است که چنین تلاشی برای جنگل کاری انجام نشده است. قابل مشاهده . چندین اقدام دیگر ظاهراً در حال انجام است، از جمله طرح موفق زوج و فرد، تغییر کارخانه‌ها، اجرای چندین جهت دادگاه ملی سبز هند و غیره.

من باید با هموطنانم در میان بگذارم که وضعیت پس از باران در داکا بیش از یک کابوس است

شهرها می توانند متراکم باشند بدون اینکه پرجمعیت باشند. اما در شلوغ ترین شهر جهان، زهکشی ها نمی توانند با آن کنار بیایند – ایجاد یک شغل جدید تلخ

سیستم فاضلاب در داکا آنقدر ضعیف است که اغلب در فصل باران های موسمی سرریز می شود.

سوجون لال روث پس از دهه‌ها تمیز کردن فاضلاب داکا، پایتخت شلوغ بنگلادش، شاهد بدبختی فراوانی بوده است. اما تراژدی سال 2008 بدترین بود. پس از یک روز بارندگی شدید که باعث آبگرفتگی خیابان‌ها شد – طبق معمول – هفت کارگر برای پاکسازی چاه مسدود شده در رامپورا در مرکز شهر مأمور شدند. به طور معمول، تمیزکننده‌ها به طناب‌ها می‌چسبند تا از مکیده شدن آن‌ها با افزایش آب در هنگام رفع انسداد جلوگیری کنند. اما این گروه تازه کار بودند. سوجون می گوید: «آنها از خطر قریب الوقوع یا نحوه کار در آن موقعیت اطلاعی نداشتند. بنابراین، آب فاضلاب آنها را بلعید.

اطرافیان جاده را با چکش و بیل شکستند. در نهایت سه کارگر را که مرده بودند بیرون کشیدند. چهار نفر دیگر به شدت مجروح شدند. یکی بعداً در بیمارستان درگذشت. سوجون می گوید: «این حادثه ترس را در ما ایجاد کرد و ماه ها حتی از نگاه کردن به فاضلاب می ترسیدیم.

در طول فصل بی امان باران های موسمی بنگلادش، داکا چندین بار در ماه زیر آب می رود. زهکشی های پر بار مسدود شده و شهر کم ارتفاع مانند وان پر از آب می شود. روزنامه‌هایی مانند داکا تریبون با تصاویری از اتوبوس‌های سیل‌زده و نقل قول‌هایی از مسافران مضطرب و کارشناسان شهری مأیوس از طغیان آب غمگین می‌شوند: «داکا در زیر آب

نظرسنجی جهانی می گوید بنگلادش آلوده ترین هوا را دارد. داکا دومین شهر آلوده ترین پایتخت

– آلوده ترین پایتخت دهلی 22 شهر از 30 شهر آلوده در هند است
– کوره های آجرپزی، وسایل نقلیه منتشر کننده گوگرد عامل اصلی آلودگی
– گزارشگر سازمان ملل آلودگی هوا را خاموش، قاتل پرکار می داند
– هر ساعت 800 نفر بر اثر بیماری های ناشی از هوای آلوده جان خود را از دست می دهند

بر اساس یک مطالعه جدید، بنگلادش آلوده ترین هوای جهان را دارد و داکا دومین شهر آلوده ترین پایتخت جهان است.

گزارش جهانی کیفیت هوا در سال 2018 که دیروز منتشر شد، می‌گوید: «در سطح کشور، با وزن جمعیت، بنگلادش به عنوان آلوده‌ترین کشور ظاهر می‌شود. Greenpeace و AirVisual که بر کیفیت هوای جهانی نظارت می کنند، این گزارش را بر اساس داده های سال گذشته جمع آوری شده از منابع نظارتی عمومی تهیه کردند.

در واقع این یک واقعیت است که شما به پیشرفت اقتصادی پی می برید. من حقایق را انکار نمی کنم این علیرغم اینکه اقتصاد بنگلادش به نفع Garmenting منحرف شده است. آنها حتی پس از لغو سهمیه‌های منسوجات در سال 2005 به دلیل رقابت در هزینه‌های محض، خود را در صادرات پوشاک حفظ کرده‌اند.
در این زمینه، من نمی‌خواهم گواهینامه SA را انجام دهم، زیرا به خوبی شناخته شده است که این رقابت پذیری از طریق شرایط کاری چالش برانگیز تحمیل شده بر کارگران غیرقانونی که در اقامتگاه کارگران نساجی محله‌نشین شده‌اند به دست می‌آید، اما هیچ نظری ارائه نمی‌شود زیرا خارج از محدوده است. این قطعه.

اما آیا لیتون داس با زدن ماسک اغراق می کرد؟ یا انگیزه دیگری برای این کار به او داده شد. در سال 2017، برخی از بازیکنان سریلانکا در حالی که در دهلی بازی می کردند، با ماسک مواجه شدند. همچنین قبل از اینکه گانگولی در نقش جدید خود به عنوان رئیس BCCI سرانجام دهلی را به عنوان محل برگزاری منجمد کند، با درخواست‌های متعددی از سوی افراد ذی‌ربط که خواستار تغییر محل برگزاری بودند، مواجه شد. اجازه دهید آن را خیلی واضح درک کنیم. من برای آلودگی دهلی مبارزه نمی کنم.
من هم نمی گویم بد نیست. این یک خطر است. اما تقویت آن تا حدی تأثیرات بدی دارد که با امکان دادن به اعضای تیم بازدیدکننده برای پوشیدن ماسک توطئه، بر وجهه بین‌المللی هند تأثیر منفی می‌گذارد. به خصوص تیمی که از ما بازدید می کند در مبارزه با آلودگی بهتر از ما عمل نمی کند. این باید برجسته شود. پس از بازدید از داکا و مشاهده سطوح آلودگی، از طنز بازیکن بنگلادشی که ماسک زده بود، مطلع شدم.



[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما