لیگ والیبال؛ با 7 تیم برای 3 شانس مبارزه کنید

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه”، هفته بیست و چهارم مرحله مقدماتی لیگ برتر فردا با هفت دیدار در شهرهای آمل، اصفهان، ارومیه (دو دیدار)، گنبد، رفسنجان و گرگان پیگیری می شود.

در پایان هفته بیست و سوم لیگ برتر تیم های پیکان تهران، لبنیات هراز آمل، مقاومت یزد و شهرداری ارومیه به مرحله پلی آف راه یافتند و سپاهان اصفهان پیش از این حضورش را در این مرحله قطعی کرده است. بدین ترتیب در سه هفته باقی مانده از مرحله مقدماتی هفت تیم فولاد سیرجان، مس رفسنجان، پاس گرگان، راهنمای ملی مریوان، شهرداری گنبد، شهرداری ورامین و سایپا در رده های ششم تا دوازدهم جدول برای کسب سه سهمیه به مصاف هم خواهند رفت. پلی آف و سایپا شانس بسیار کمی برای صعود خواهد داشت.

فولاد سیرجان – مس رفسنجان

حساس ترین مسابقه هفته بیست و چهارم در میانه و انتهای جدول برگزار می شود. جایی که تیم های فولاد سیرجان ایرانیان و مس رفسنجان که با 12 برد در رده های ششم و هفتم جدول قرار دارند، به عنوان تیم های بین جدولی در صورت پیروزی در بازی این هفته و البته در آنجا شانس حضور در مرحله را دارند. برخی شرایط وجود دارد. برنده پلی آف.

فولاد سیرجان در حال حاضر 35 امتیازی است و این هفته به سختی مقابل لبنیات هراز آمل با 15 برد و 43 امتیاز به عنوان تیم سوم جدول کار می کند. با این حال کپر رفسنجان برای عبور از سد هورسان رامسر کافی است که با 7 برد و 23 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد.

شهرداری ارومیه – شهرداری ورامین

اما تیم های شهرداری ورامین و سایپا با 11 پیروزی به ترتیب در رده های یازدهم و دوازدهم جدول قرار دارند و این هفته محکوم به پیروزی مقابل حریفان پیشرو هستند. شهرداری ورامین که تاکنون 27 امتیاز کسب کرده است این هفته در مسابقات شهرداری میهمان شهرداری ارومیه است. اگرچه شاگردان ساسان خداپرست مقابل همتای ارومیه ای خود که با 14 برد، 41 امتیاز و در رده پنجم جدول دست و پنجه نرم می کنند، دست و پنجه نرم می کنند، اما برای انتقام شکست دور رفت و باقی ماندن در مسیر مدعی پلی آف، انگیزه لازم برای قهرمانی در این مسابقه است. بازی به ورامیان تزریق خواهد شد. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که شهرداری ارومیه نیز در فرصت کوتاه باقی مانده تا پایان بازی برگشت در تلاش است تا جایگاه خود را ارتقا دهد.

سایپا – سپاهان

تنها یک غیبت در هفته بیست و چهارم باعث می شود نارنجی پوشان سایپا شانس صعود به پلی آف را از دست بدهند. نکته جالب اینکه شاگردان سهراب به نژاد در تیم سایپا نیز به عنوان قهرمان نیم فصل با حریفی سرسخت روبرو هستند. فولاد مبارکه سپاهان از یک سو پس از شکست هفته گذشته، این هفته به دنبال ثبت یک پیروزی دیگر و افزایش امتیاز در رکورد است و از سوی دیگر، خوردسازان چاره ای جز برد ندارد. آن را آتش بزنید.

گردنه گرگان – پیکان

پاس گرگان در هفته بیست و چهارم میزبان پیکان است. دو تیم در شرایطی مقابل هم قرار می گیرند که خودروسازان به راحتی صعود می کنند. این در حالی است که شاگردان پیمان اکبری که تاکنون با کسب 15 و 45 امتیاز به رده دوم جدول رسیده اند، در هفته های اخیر تنها به دنبال حفظ جایگاه خود هستند و چیزی جز پیروزی آنها را در این جایگاه حفظ نخواهد کرد. از سوی دیگر شاگردان عیسی سنگدوینی در تیم پاس گرگان با 11 برد و 34 امتیاز تا پایان هفته بیست و سوم در رده هشتم قرار گرفتند و برای ماندن در جمع 8 تیم برتر تنها به پیروزی نیاز دارند.

شهرداری گنبد – راهنمای ملل مریوان

با این حال تیم های نهم و دهم جدول این هفته جدال حساس و نفس گیر خواهند داشت. شهرداری گنبد این هفته به مصاف تیم راهنمای ملل مریوان می رود. شاگردان بزرگ جزیدی در صورت موفقیت به عنوان دهمین تیم در این دیدار با کسب دهمین پیروزی در جدول 33 امتیازی شده و مقام نهم را به عنوان رهبر ملت ها و مهر تایید صعود به دست خواهند آورد. فولاد سیرجان و مس رفسنجان شرط پیروزی این دو تیم) خواهد بود.

آذربایجان ارومیه – مقاومت یزد

برخلاف مقاومت شهداب یزد به عنوان تیم چهارم جدول با 15 برد و 42 امتیاز مقابل آذرباتری از ارومیه، کفه ترازو به سود یزدی ها سنگین تر خواهد شد. چرا که پیروزی در این بازی می تواند جایگاه تیم مقاومت شهداب یزد را حمایت و شاید بهبود بخشد. با این حال ارومیه آذربایجان تاکنون 6 و 18 امتیاز کسب کرده و به عنوان تیم چهاردهم این شاسی بلند دیگر جواز حضور در پلی آف را ندارد. با این حال شاگردان رحمان رئوفی قطعا با امتیاز بیشتر به دنبال پایان خوش هستند.

برنامه کامل هفته بیست و چهارم لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:

* ارومیه، تالار گدیر، ساعت 15.
شهرداری ارومیه – شهرداری ورامین

* آمل، تالار پیامبر اعظم (ص)، ساعت 16.
لبنیات هراز آمل – فولاد سیرجان ایرانیان

* رفسنجان، تالار 9 روز، ساعت 16.
عسل رفسنج – هورسان رامسر

* گرگان، تالار امام خمینی (ره)، ساعت 16:00.
گردنه گرگان – پیکان

* گنبد، سالن المپیک، ساعت 16:15.
شهرداری گنبد – راهنمای ملل مریوان

* اصفهان، تالار نقش جهان، ساعت 17.
فولاد مبارکه سپاهان – سایپا

ارومیه تالار گدیر ساعت 18.
آذربایجان ارومیه – مقاومت شهداب به یزد

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما