مدیریت خانواده را جایگزین شایسته سالاری کنید، آیا مشکلات جامعه حل می شود؟

[ad_1]

جمهوری اسلامی می نویسد: چندی پیش معاون وزیر کشور نسبت به افزایش ناهنجاری های اجتماعی هشدار داد و از عواقب آن ابراز نگرانی کرد، اما این هشدار وی تاثیر چندانی بر جامعه و مسئولان نداشت.

وی گفت: 10 درصد از افراد 15 تا 64 ساله معادل 5 میلیون نفر مشروبات الکلی مصرف می کنند و 27 درصد از مردم نگرش مثبتی نسبت به مصرف مواد دارند. سالانه 100 هزار نفر در کشور خودکشی می کنند و سالانه 300 تا 400 هزار مورد سقط غیرقانونی وجود دارد. وی افزود: 50 درصد مردم معتقدند که سطح «عدالت» و برابری در جامعه پایین است.

این آمار تکان دهنده و شگفت انگیز را نباید نادیده گرفت. نیاز است مراکز کارشناسی که در کشور کم نیستند، به «آسیب شناسی» در این مقوله ها بپردازند و نتایج تحقیقات و مطالعات خود را به مراکز تصمیم گیری و افکار عمومی منتقل کنند تا این موج مخرب بتواند. شامل شود .

حتی کارمندان وزارت کشور نیز به عنوان متولی امور داخلی کشور نباید تصور کنند که با انعکاس آمار به مسئولیت خود عمل کرده اند و تعهد دیگری ندارند. این فهرست شوم می تواند تأثیر منفی مستقیمی بر امنیت و ثبات جامعه و زندگی روزمره مردم داشته باشد و کار دستگاه های مربوطه را سخت و حتی غیرممکن کند.

ناگفته نماند که ریشه کنی این موارد مستلزم زمان و تحقیق دقیق است، اما باید از خود بپرسیم که پوشش رسانه ای از جمله صداوسیما، عدم نظارت و عملکرد مجلس، قوه قضائیه و مجریه چه تاثیراتی داشته است.

با نگاهی به کارنامه نه چندان تدافعی مجری تلویزیون و ارزیابی نتایج حاصل از ترویج تجمل گرایی و ساخت سریال های کم ارزش و بی معنا، به جرات می توان گفت که رسانه ملی هرگز نتوانسته حداقل انتظارات معقول را برآورده کند. برای مسئولیت های خود

ضمن اینکه در فضایی که مشکلات جامعه کم نیست، دیگر دلیل و توجیهی برای درگیری ها و باندهای گروهی و جناحی وجود ندارد تا حاکمان به جای «شایسته سالاری»، قرارهای جناحی و فامیلی انجام دهند و کار خود را توجیه کنند.

متأسفانه اخیراً انتصابات از جناحی به فامیلی ارتقا یافته و مردسالاری بسیار رایج شده است. لیست مستندهایی که این روزها در رسانه ها منتشر می شود، به وضوح گسترش دیدارهای خانوادگی را ثابت می کند. انکار این واقعیت تلخ مشکلی را حل نمی کند و باید توجه داشت که درمان این دردها و رفع این گونه معضلات غیرممکن نیست، مشروط بر اینکه انتصابات جناحی جای خود را به « شایسته سالاری » بدهد.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما