نورد استریم 2: در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید زیرا آلمان خط لوله گاز روسیه را متوقف می کند

[ad_1]

فرانکفورت: اولاف شولز، صدراعظم آلمان، پس از اینکه روسیه مناطق تحت کنترل جدایی طلبان در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت و غرب از تهاجم گسترده بعدی آن بیم داشت، روند صدور گواهینامه خط لوله گاز طبیعی نورد استریم 2 را به حالت تعلیق درآورد.

خط لوله زیر دریا مستقیماً گاز روسیه را از طریق آلمان به اروپا وصل می کند و تکمیل شده است اما هنوز عملیاتی نشده است. این کشور به هدف اصلی تبدیل شده است زیرا دولت های غربی سعی می کنند از اهرم فشاری بر روسیه برای جلوگیری از تحرکات نظامی بیشتر علیه همسایه خود استفاده کنند.

در اینجا نکات کلیدی برای درک در مورد خط لوله وجود دارد:

NORD STREAM 2 چیست؟

این یک خط لوله گاز طبیعی به طول 1230 کیلومتر (764 مایل) در زیر دریای بالتیک است که از روسیه تا سواحل بالتیک آلمان امتداد دارد.

این خط لوله موازی با خط لوله نورد استریم قبلی است و ظرفیت خود را دو برابر می کند و به 110 میلیارد متر مکعب گاز در سال می رساند. این بدان معناست که گازپروم می تواند بدون استفاده از خطوط لوله فعلی که از اوکراین و لهستان عبور می کنند، گاز را به سیستم خط لوله اروپا ارسال کند.

این خط لوله با گاز پر شده است اما منتظر تایید آلمان و کمیسیون اروپا بود.

SCHOLZ چگونه خط لوله را مسدود می کند؟

رگولاتور برق آلمان در حال بررسی این خط لوله برای انطباق با مقررات اروپایی در زمینه رقابت منصفانه بود. این همان فرآیند تأیید است که شولز روز سه شنبه گفت که در حال تعلیق است.

آلمان موظف بود گزارشی در مورد تأثیر این خط لوله بر امنیت انرژی ارائه دهد و شولتز گفت که این گزارش در حال پس گرفتن است.

چرا شولز در حال حاضر اقدام می کند؟

شولتز که در دسامبر در آلمان سکان هدایت را به دست گرفت، به عنوان وزیر دارایی سلف خود، آنگلا مرکل، از این پروژه حمایت کرد و حزب سوسیال دموکرات او نیز از آن حمایت کرد. در حالی که روسیه نیروهای خود را در نزدیکی مرز اوکراین جمع آوری می کند، شولز از اشاره به نورد استریم 2 به طور خاص اجتناب کرد، حتی با وجود اینکه مقامات آمریکایی گفتند در صورت حمله روسیه به جلو نخواهد رفت.

اما شولز هشدار داد که روسیه با “عواقب شدید” روبرو خواهد شد و تحریم ها باید زودتر از موعد آماده شوند. آلمان قبلاً با ایالات متحده توافق کرده بود که در صورت استفاده روسیه از گاز به عنوان سلاح یا حمله به اوکراین، علیه نورد استریم 2 اقدام کند.

صدراعظم روز سه شنبه (22 فوریه) گفت که روسیه با به رسمیت شناختن استقلال مناطق تحت کنترل شورشیان در اوکراین، نقض جدی قوانین بین المللی است و لازم است سیگنال روشنی به مسکو ارسال شود که چنین اقداماتی بدون عواقب باقی نخواهد ماند.

چرا روسیه خط لوله را می خواهد؟

غول گاز دولتی گازپروم می گوید که نیاز روزافزون اروپا به گاز طبیعی مقرون به صرفه را برآورده خواهد کرد و خطوط لوله فعلی را از طریق بلاروس و اوکراین تکمیل خواهد کرد.

نورد استریم 2 جایگزینی برای سیستم قدیمی اوکراین ارائه می‌کند که گازپروم می‌گوید نیاز به بازسازی دارد، هزینه‌های کمتری با صرفه‌جویی در هزینه‌های ترانزیت پرداختی به اوکراین دارد و از اتفاقاتی مانند قطع گاز در سال‌های 2006 و 2009 بر سر اختلافات قیمت و پرداخت بین روسیه و اوکراین جلوگیری می‌کند.

اروپا یک بازار کلیدی برای گازپروم است که فروش آن از بودجه دولت روسیه پشتیبانی می کند. اروپا به گاز نیاز دارد زیرا قبل از اینکه منابع انرژی تجدیدپذیر مانند باد و خورشید به اندازه کافی ساخته شوند، زغال سنگ و نیروگاه های هسته ای از کار افتاده را جایگزین می کند.

چرا آمریکا با NORD Stream 2 مخالف است؟

ایالات متحده، متحدان اروپایی ناتو مانند لهستان و اوکراین با بازگشت این پروژه به دوران قبل از دولت بایدن مخالفت کرده اند و می گویند که این پروژه وابستگی اروپا به گاز روسیه را افزایش می دهد و به روسیه امکان استفاده از گاز را به عنوان یک سلاح ژئوپلیتیکی می دهد. اروپا بیشتر گاز خود را وارد می کند و تقریباً 40 درصد گاز خود را از روسیه تامین می کند.

خط لوله ای که در زمان مرکل پیش رفت، در روابط آمریکا و آلمان یک عامل تحریک کننده بوده است. بایدن در ازای توافق آلمان برای اقدام علیه روسیه در صورت استفاده از گاز به عنوان سلاح یا حمله به اوکراین، از تحریم‌ها علیه اپراتور خط لوله چشم پوشی کرد.

در کنگره، جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در یک توافق نادر، مدت‌هاست که به نورد استریم 2 اعتراض کرده‌اند.

آیا تعلیق NORD Stream 2 باعث یخ زدن اروپایی ها در زمستان امسال می شود؟

خیر حتی قبل از حرکت Scholz، تنظیم‌کننده‌ها به صراحت اعلام کردند که فرآیند تصویب نمی‌تواند در نیمه اول سال تکمیل شود. این بدان معناست که این خط لوله به تامین نیازهای گرمایشی و برق در زمستان امسال کمکی نمی کند زیرا این قاره با کمبود گاز مواجه است.

کمبود زمستانی همچنان نگرانی‌ها در مورد اتکا به گاز روسیه را افزایش داده است. روسیه از فروش کوتاه مدت گاز خودداری کرد، حتی اگر قراردادهای بلندمدت با مشتریان اروپایی را انجام داد و نتوانست ذخایر زیرزمینی خود را در اروپا پر کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است این کمبود بر لزوم تصویب سریع نورد استریم 2 تاکید می‌کند و نگرانی‌ها در مورد استفاده روسیه از گاز برای به دست آوردن اهرم فشار بر اروپا را افزایش می‌دهد.

آیا روسیه می تواند در اقدامی تلافی جویانه، گاز اروپا را قطع کند؟

در حالی که اروپا به گاز روسیه نیاز دارد، گازپروم نیز به بازار اروپا نیاز دارد. این وابستگی متقابل به همین دلیل است که بسیاری فکر می‌کنند روسیه حتی در صورت تشدید درگیری اوکراین، صادرات خود را به اروپا قطع نخواهد کرد و مقامات روسی تاکید کرده‌اند که قصدی برای انجام این کار ندارند.

در همین حال، بحران اوکراین، علاوه بر کمبود زمستان، به دولت‌های اروپایی دلایل بیشتری داده است تا گاز خود را در جای دیگری، مانند گاز مایع که با کشتی از ایالات متحده، الجزایر و جاهای دیگر آورده می‌شود، بیابند.

تلویزیون زنده



[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما