هایفو بهتر است یا آر اف؟ مقایسه جذاب دو روش جوانسازی

آر اف بهتر است یا هایفو

در حال حاضر روش های بسیار زیادی برای افزایش زیبایی پوست و شادابی آن وجود دارد که از جدیدترین و موثر ترین آن ها می توان به روش های هایفوتراپی و آر اف فرکشنال اشاره کرد. در کنار شباهت، تفاوت های زیادی نیز در مورد این دو روش وجود دارد که در ادامه شما را با تفاوت هایفوتراپی و آر اف فرکشنال آشنا می کنیم. کلینیک ما ، درمان لیفت صورت را ایجاد کرده است که تمام نواحی مشکل ساز مانند چین و چروک، افتادگی پوست و چربی دوگانه چانه را هدف قرار می دهد. قبلاً، هدف قرار دادن تمام این مناطق مشکل، بیمار را ملزم به انجام هر دو درمان هایفو و آر اف می کرد.

آر اف بهتر است یا هایفو

تا چند روز بعد از آر اف از شستن صورت با آب داغ و شوینده های قوی خودداری شود. مواردی مانند سن، میزان افتادگی پوست، سلامت عمومی، سبک زندگی، رژیم غذایی و مقدار رشته‌های کلاژن موجود در پوست می‌ توانند ماندگاری و میزان اثرات درمانی را کاهش یا افزایش دهند. حداقل تا ۶ ماه و حداکثر تا ۳ سال بعد از هایفوتراپی نتایج قابل مشاهده است. زمانی که امواج رادیوفرکانسی به ناحیه مورد نظر تابانده می‌شود، افزایش دما در آن ناحیه باعث تحریک کلاژن سازی شده و این کلاژن ها تاثیر زیادی در شادابی و افزایش استحکام پوست دارد. یکی از تفاوت های بارز هایفوتراپی و RF این است که در هایفوتراپی و آر اف برای حرارت دادن به بافت های عمیق پوست از تکنولوژی های متفاوتی استفاده می شود.

آر اف (RF) یک روش سفت کردن بافت است که از انرژی فرکانس رادیویی تک قطبی برای انتقال گرما به لایه های پوست اپیدرم استفاده می کند.آر اف بیشتر از 3 میلی متر به عمق بافت های پوست نفوذ نمی کند. این امر به پوست ظاهری سفت تر، حجیم تر و جوان تر می دهد، خطوط ریز را کاهش می دهد، منافذ بزرگ شده را کوچک می کند و حتی شرایط پوستی مانند آکنه را بهبود می بخشد. مسلماً بعد از این که به بررسی و مقایسه عملکرد دستگاه های هایفو و آر اف در امر جوانسازی پوست پرداختیم، انتخاب یک روش درمانی مناسب برای‌تان راحت‌تر شده است. این دو روش به طور کلی شباهت‌های زیادی نیز با هم دارند و هر کدام به گونه‌ای تأثیرات عالی خود را بر روی پوست به جای می‌گذارند. البته در نظر داشته باشید افرادی که قصد بهره گیری از این روش‌ها را دارند، باید از سلامت جسمانی مطلوبی برخوردار باشند تا برخی عوارض احتمالی برای‌ شان به وجود نیاید.

سخن پایانی درباره آر اف بهتر است یا هایفو

قطعاً در مورد درمان های ضد پیری پوست از دوستان و آشنایان، شبکه های تلویزیون یا وب سایت ها شنیده اید، اما باید بدانید که هر درمان ضدپیری نمی تواند برای همه انواع پوست موثر باشد. در گذشته تنها راه درمان، روش های جراحی با نیاز به دوران نقاهت طولانی و صرف هزینه فراوان وجود داشتند؛ اما امروزه جایگزین های ایمن و مقرون به صرفه ای وجود دارد که بدون نیاز به جراحی نتایج بسیار مثبتی را ارائه می کنند. فن آوری های مدرن طیف گسترده ای از درمان های موجود برای سفت کردن و جوان سازی صورت را در اختیار ما قرار می دهند. اگر در مورد این موضوع تحقیق کرده باشید، مطمئناً با اصطلاحاتی مانند اولتراسوند متمرکز با شدت بالا (HIFU) و فرکانس رادیویی (RF) برخورد کرده اید. معمولا بسته به نظر پزشک و نوع درمان حدود 4 تا 7 جلسه برای آر اف تراپی تجویز می‌شود و هر جلسه درمانی 30 تا 60 دقیقه زمان می‌برد؛ لازم بذکر است که آراف تراپی هر سه تا شش ماه یک مرتبه می‌بایست جهت تثبیت تاثیر آن تکرار شود. عواملی مانند سن ، نوع پوست و میزان درمان مورد انتظار در تعین هزینه و تعداد جلسات مورد نیاز آر اف تا درمان کامل تاثیر گذار است.

آر اف بهتر است یا هایفو

این دستگاه ساخت چین است و با دستگاه‌‌های اولترا نیز در یک سطح کیفیت قرار دارند. از مزیت آر اف می توان به حق انتخاب میان فرکشنال سوزنی، تک قطبی، دو قطبی و چند قطبی جهت هدفمند کردن درمان و تعیین عمق حرارت اشاره نمود. از مزیت هایفو نسبت به آر اف می توان به هزینه کمتر، و انجام شدن درمان در یک جلسه واحد اشاره نمود. نتایج هایفوتراپی پس از سه ماه قابل مشاهده خواهد بود  و کلاژن های جدید جایگزین کلاژن های قدیمی و سلول های آسیب دیده پوست می شود و فرآیند بازسازی کلاژن به مدت شش ماه ادامه خواهد داشت و به همین دلیل نیز نتایج های هایفوتراپی به زودی محقق نخواهد شد. ۵- افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می کنند، در صورتی که قطع مصرف این داروها باعث آسیب به سلامت آنها شود، نمی توانند هایفوتراپی انجام دهند. هر شیوه درمانی به منظور کاهش عوارض و دریافت نتایج بهتر نیاز به مراقبت های قبل و بعد از آن می باشد و باید به خوبی این مراقبت ها انجام گیرد، از این مراقبت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

لاغری با دستگاه آر اف

در بیشتر موارد از هایفو برای درمان افتادگی و لیفت صورت و گردن استفاده می شود. در انتها لازم است این نکته را بدانید که هزینه آر اف نسبت به هایفو کمتر می باشد. در مبحث متعلق به مقایسه عملکرد دستگاه های هایفو و آر اف در امر جوانسازی پوست، می توانید مشخصات و ویژگی های مربوط به دستگاه جوانسازی آراف را، مورد بررسی قرار دهید. دستگاه یاد شده جهت درمان بیماری ها و مشکلات پوستی، از نیدل ها یا سوزن های بسیار ریز به همراه امواج رادیوفرکوئنسی استفاده می کند.

آر اف بهتر است یا هایفو

این دستگاه با تحریک کلاژن سازهای پوست سبب کلاژن سازی و سفت شدن پوست می شود. پزشک با مشاهده روند بهبودی و پاسخگویی بیمار مشخص می‌کند که چه تعداد جلسه برای درمان نیاز است. معمولا توصیه می شود که برای حفظ و تثبیت نتایج درمان سالی یک بار از هایفوتراپی استفاده شود. بنابراین از بین روش های متعدد جوانسازی و زیبایی پوست و مو، بهترین روش، روشی است که بیشترین مطابقت را با شرایط فرد و نیازهای او داشته باشد. خلاصه کلام اینکه، بهترین روش جوانسازی پوست در افراد مختلف متفاوت است. سفت کردن پوست به روش آر اف با دستگاه هایی انجام می شود که جهت تبدیل انرژی موج به گرما از امواج رادیویی استفاده می کنند.

بسیاری از افراد سوال می پرسند که تفاوت هایفوتراپی و آر اف فرکشنال در چیست؟ برای بیان تفاوت هایفوتراپی و آر اف فرکشنال باید به موارد زیر دقت کنید. لازم به ذکر است، پس از آر اف فرکشنال و هایفوتراپی، حجم از دست رفته پوست که یکی از نشانه‌های پیری است؛ جبران نخواهد شد؛ و برای آن باید به روشهای دیگری مانند تزریق ژل یا تزریق چربی متوسل شد. بعد از این که با ویژگی‌های دستگاه جوانسازی آر اف و هایفو به صورت جداگانه آشنا شدید و دانستید که این دستگاه‌ها چه کاربردی دارند، بهتر است تفاوت‌های شان را هم بدانید تا انتخاب گزینه‌ای ایده‌آل برای‌تان راحت‌تر شود. البته ناگفته نماند در صورتی که از دستگاه‌های غیر استاندارد به صورت نامناسب استفاده شود، ممکن است برخی عوارض غیر قابل جبران نیز به وجود بیاید.

بدیهی‌ترین تفاوت هایفو و آر اف این است که در هر دوی این روش‌ها برای حرارت دادن به بافت‌های عمیق پوست از تکنولوژی‌های متفاوتی استفاده می‌شود. هایفو انرژی امواج فراصوت را به صورت دقیق‌تر و شدید‌تر منتشر می‌کند؛ در حالی که آر اف به صورت کلی گرما می‌رساند. مراقبت بعد از هایفو بد نیست بدانید که تولید بافت جدید غنی از کلاژن باعث سفت شدن پوست، کاهش آثار اسکار، چین و چروک‌ها، افزایش قدرت کشسانی پوست،بهبود خطوط ظریف پوست می‌شود و در کل شکل ظاهری پوست به نحو مطلوبی تغییر می‌کند و یک درمان قطعی منافذ باز پوست است.

  • با این حال، افرادی که می خواهند تحت درمان هایفو قرار بگیرند، قبل از درمان نباید سابقه گلودرد یا تب داشته باشند.
  • اساساً HIFU و RF هر دو درمان های سفت کننده پوست غیرجراحی و غیرتهاجمی هستند که پوست را گرم کرده تا واکنش بازسازی کلاژن را در لایه های عمیق آن القا کنند.
  • آر اف فرکشنال معمولا روش درمانی بی خطری است و می تواند در درمان علائم خفیف یا متوسط پیری موثر باشد.
  • آر اف بهتر است یا هایفو نی نی سایت؟ هر دو روش آر اف و هایفوتراپی برای جوانسازی ، تولید کلاژن و کاهش چین وچروک در صورت کاربرد دارند.
  • بسیاری از آنها نتیجه شیوه زندگی بیرونی و عوامل محیطی مانند آسیب نور خورشید، سیگار کشیدن، آلرژن ها، سموم، استرس، آلودگی، آفت کش ها و برخی موارد دیگر هستند.

البته اگر در سنین پایین تر نیز مشکلات حاد و جدی برای پوست به وجود آمد، می توان از لیزر و آر اف استفاده کرد. به طور کلی می توان بیان کرد که نباید از روش آر اف فرکشنال در سنین پایین و جوانی استفاده کرد. تفاوت هایفوتراپی و آر اف فرکشنال شامل موارد مختلفی می شود که باعث می شود افراد بتوانند به راحتی یکی از این دو روش را برای جوانسازی پوست خود انتخاب کنند. سالم بودن و زیبایی پوست تاثیر زیادی روی زیبایی چهره ی افراد دارد به همین سبب مردان و زنان زیادی به آن توجه می کنند و در صورت بروز مشکل سعی می کنند به سرعت آن ها را برطرف کنند.

افرادی که در ناحیه پوستی که قرار است میکرونیدلینگ روی آن انجام شود، تبخال و یا عفونت دارند. افرادی که در طول یک سال اخیر، تحت اشعه درمانی و یا پرتو درمانی قرار گرفته اند. ملانوسیت‌ ها از دیگر سلول‌ هایی هستند که در ساختار پوست انسان وجود دارند و وظیفه‌ ی تولید ملانین که یکی از رنگ‌دانه‌ های پوستی مهم در انسان می‌باشد را بر عهده دارند. در هایفوتراپی با تابش امواج صوتی این سلول‌ ها تحریک می‌شوند و ملانین بیشتری را تولید می‌نمایند. زمان انتظار به ناحیه و روش درمان انتخاب شده برای بیمار بستگی دارد.

توجه داشته باشید که حداقل یک روز قبل از هایفو، هیچ یک از این مشکلات را نداشته باشید. یکی از کاربردهای آر اف درمان اسکارهای آکنه است ، این روش باز هم از طریق ضربه های سوزنی و تولید کلاژن انجام خواهد شد که البته نیاز است تا در برخی افراد از لیزر فرکشنال co2 در کنار آن استفاده شود . یکی ازموثرترین روش ها برای لیفت صورت و یا سفت کردن آن ، فرکشنال آر اف است ، مهم ترین کاربرد RF فرکشنال در پوست (Skin Tightening) و درمان شلی پوست  (Skin Laxity)  است. دستگاه ایرانی هایفونیک مجهز به تکنولوژی Centerless است، که در مقابل سوختگی پوست ایمن بوده و درد را به حداقل می‌رساند.

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما