کامیون داران معترض به احکام کووید، واشنگتن، دی سی، در کمربندی را محاصره می کنند.

[ad_1]

ویدئو

پخش کننده ویدیو در حال class=
گروهی از کامیون داران معترض به دستورات کووید-19 در ابتدا قصد داشتند وارد واشنگتن شوند، اما پس از اینکه سازمان دهندگان گفتند قصد ندارند به پایتخت کشور بروند، کاروان در مریلند ماند.اعتباراعتبار …کنی هولستون برای نیویورک تایمز

واشنگتن – صدها وسیله نقلیه به رهبری گروهی از کامیون داران با پرچم آمریکا پوشانده شده و خشم ناشی از سیاست های همه گیر دولت، پایتخت کشور را در روز یکشنبه محاصره کردند و با رانندگی با سرعت کمتر، برای ساعت ها ترافیک خارج از شهر را با مشکل مواجه کردند.

کاروان وسایل نقلیه – ده ها کامیون، همراه با مینی ون، موتور سیکلت، پیکاپ و هاچ بک – با هدف تکمیل دو حلقه در بین ایالتی 495، یک بزرگراه 64 مایلی معروف به کمربند پایتخت، قبل از بازگشت به منطقه ای در مریلند، با برنامه ریزی هایی انجام شد. به طور بالقوه تظاهرات را در روزهای آینده افزایش دهند. اما بار دوم، وسایل نقلیه به قدری پراکنده به نظر می رسید که شلوغی احساس یک رفت و آمد صبحگاهی در روز را به خود گرفت.

اگرچه مشخص نیست که آیا کاروان متشکل از صدها وسیله نقلیه در نهایت وارد واشنگتن دی سی خواهد شد یا خیر، سازمان دهندگان گفتند که از ترس اینکه “بازیگران بد” ممکن است آن را به یک رویداد هرج و مرج تبدیل کنند، قصد ندارند روز یکشنبه وارد پایتخت شوند. یادآور ژانویه 6 حمله به کاپیتول. آنها همچنین می خواستند از رویارویی با پلیس جلوگیری کنند.

کاروان اصلی کامیون داران، کاروان مردمی، بیش از یک هفته پیش با برنامه ریزی برای پایان دادن به تظاهرات خود در منطقه واشنگتن، ابتدا از آدلانتو، کالیفرنیا، حرکت کردند. در دو روز گذشته، کامیون داران در یک پیست مسابقه در نزدیکی هاگرستون، Md.، در حدود 70 مایلی شمال غربی پایتخت تجمع کرده اند و با سایر رانندگان و حامیان آنها همگرا شده اند.

کاروان مردمی یکی از چندین گروهی بود که از اعتراضات کانادا علیه اقدامات همه گیر الهام گرفته شده بود که پایتخت اتاوا را به مدت سه هفته مختل کرد. گروه‌های آمریکایی گفتند که آنها نیز برای رهبری یک اعتراض غیرحزبی و مردمی علیه سیاست‌های دولت کووید، به واشنگتن خواهند رفت، اما به نظر می‌رسد بسیاری از آنها با سازمان‌ها و فعالان راست افراطی همسو هستند.

این واقعیت که بسیاری از ایالت های ایالات متحده از قبل با کاهش موارد ویروسی و مرگ و میر، شروع به لغو محدودیت ها کرده اند، خواسته های آنها را تضعیف کرده است. و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در اواخر فوریه دستورالعمل جدیدی صادر کردند که نشان می دهد اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی ها می توانند از پوشیدن ماسک خودداری کنند. بسیاری از کارشناسان پزشکی می گویند دستورات واکسن در متقاعد کردن افراد بیشتری برای تزریق واکسن موثر است، که به گفته آنها برای کمک به جلوگیری از گسترش ویروس ضروری است.

هنگامی که کاروان در روز یکشنبه از مسیر سریع Hagerstown به بزرگراه می‌رفت، جاده‌ای پرپیچ‌وخم که تقریباً پنج مایل طول داشت با مردمی که پرچم‌ها را به اهتزاز در می‌آوردند.

یک بار در اوایل بعدازظهر در مسیر کمربندی، کاروان به کاهش ترافیک ادامه داد، اما وسایل نقلیه چنان پراکنده شده بودند – در پنج خط ترافیک – که حس حضور جمعی از بین رفت و ازدحام احساس یک رفت و آمد صبحگاهی در روز را به خود گرفت.

در یک نقطه، درست قبل از رسیدن وسایل نقلیه به I-495، سرعت خودروها به حدود 70 مایل در ساعت رسید، اما پس از آن ترافیک دوباره فشرده شد، و اتومبیل‌ها در حالت پشتیبان قرار گرفتند و بین 25 مایل در ساعت تا در زمان‌هایی کمتر از 10 حرکت کردند. اگرچه روگذرها حامیان کمتری داشتند. در اوایل مسیر، بسیاری همچنان پرچم‌ها را تکان می‌دادند و تابلوهایی در دست داشتند که از کامیون‌داران تشکر می‌کردند یا از دونالد ترامپ حمایت می‌کردند.

تعداد کمی از وسایل نقلیه پلیس ایالت مریلند دیده شد، اما زمانی که مسیر به ویرجینیای شمالی رسید، حضور شدید پلیس مشهود بود.

ران دیمالین، 67 ساله، کشیش و کارگر بازنشسته صنعت زغال سنگ از شهرستان پایک، کی، دو روز پیش سوار کامیون کمپرسی خود با کاروان شد. صبح یکشنبه، او گفت که از افزایش قیمت گاز ناامید شده است و می ترسد که ایالات متحده به سمت کمونیسم پیش می رود. اما اقدامات ضد کووید به ویژه او را عصبانی کرد.

«مردم را رها کن. اگر می‌خواهید ماسک بزنید، ماسک بزنید.» “من از شما دور خواهم ماند.”

با خشونت جان. در 6 سال 2021، که هنوز در ذهن بسیاری از مردم باقی مانده است، مقامات در روزهای اخیر پیش از سخنرانی رئیس جمهور بایدن در مورد وضعیت اتحادیه در روز سه شنبه، امنیت را در اطراف ساختمان کنگره افزایش داده بودند. گروه دیگری به نام کاروان آزادی که هفته گذشته سفر خود به واشنگتن را پس از باقی ماندن تنها پنج کامیون ترک کرد، ادعا کردند که مجوز تظاهرات در بنای یادبود واشنگتن در بعدازظهر سه شنبه قبل از سخنرانی رئیس جمهور دارند. مقامات شهر گفتند که تنها تعداد معدودی از معترضان حاضر شدند.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما