آیا پس از محکومیت سام بنکمن-فرید، مقررات ارزهای دیجیتال جذابیت بیشتری پیدا خواهد کرد؟ – ملی | Globalnews.ca

محکومیت غول سابق ارزهای دیجیتال سام بنکمن-فرید به دلیل سرقت حداقل 10 میلیارد دلار از مشتریان و سرمایه گذاران آخرین نقطه سیاه در صنعت ارزهای دیجیتال است، اما به نظر می رسد در واشنگتن علاقه چندانی به ترویج مقررات وجود ندارد.

هنگامی که رمزارزها سقوط کردند و تعدادی از شرکت ها در سال گذشته شکست خوردند، کنگره رویکردهای بسیاری را برای تنظیم صنعت در آینده در نظر گرفت. با این حال، بیشتر این تلاش ها به جایی نرسیده است، به ویژه در این سال پر فراز و نشیب که تحت سلطه تنش های ژئوپلیتیک، تورم و انتخابات آتی 2024 است.

از قضا، شکست FTX Bankman-Fried و دستگیری بعدی او در اواخر سال گذشته ممکن است به تسریع مقررات زدایی کمک کرده باشد. قبل از به وجود آمدن FTX، Bankman-Fried میلیون‌ها دلار را خرج کرد – که به طور غیرقانونی از مشتریانش گرفته شده بود – تا بر بحث پیرامون مقررات ارزهای دیجیتال در واشنگتن تأثیر بگذارد و اقدامات لازم را انجام دهد.

داستان در زیر آگهی ادامه دارد

بدون کنگره، رگولاتورهای فدرال مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار وارد عمل شده اند تا اقدامات اجرایی خود را علیه صنعت انجام دهند، از جمله شکایت علیه کوین بیس و بایننس، دو بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال.

ناظران بازار: 1:33 کلاهبرداری فاش شده در FTX در زمان Sam Bankman-Fried سایه طولانی بر صنعت کریپتو انداخته است

و پی پال اخیراً احضاریه ای از SEC در رابطه با استیبل کوین دلاری پی پال دریافت کرده است، این شرکت در پرونده ای نزد رگولاتورهای اوراق بهادار گفت. این شرکت گفت: دعوتنامه مستلزم ارائه مدارک است. ما در مورد این درخواست با SEC همکاری می کنیم.

با این حال، کنگره هنوز اقدامی انجام نداده است.

سناتور دبی استابنو، دی-میک. و جان بوزمن، نماینده R-Ark، سال گذشته پیشنهاد دادند که اختیارات نظارتی بر بیت کوین و ارز دیجیتال اتر به کمیسیون معاملات آتی کالا منتقل شود. استابنو و بوزمن ریاست کمیته کشاورزی سنا را بر عهده دارند که صلاحیت CTFC را دارد.

داستان در زیر آگهی ادامه دارد

یکی از بزرگترین موانع در سنا، سناتور شرود براون، دی اوهایو، رئیس کمیته بانکداری سنا بود.

براون نسبت به رمزارزها به عنوان یک مفهوم بسیار بدبین بوده است و به طور کلی تمایلی به اعطای مقررات به کنگره ندارد. او چندین جلسه استماع کمیته در مورد مسائل مربوط به ارزهای دیجیتال، از تاثیر منفی بر مصرف کنندگان گرفته تا استفاده از ارزها برای تامین مالی فعالیت های غیرقانونی برگزار کرده است، اما هیچ قانونی از کمیته خود ارائه نکرده است.

براون پس از محکومیت بانکمن-فرید در بیانیه ای گفت: «آمریکایی ها هر روز به دلیل کلاهبرداری و کلاهبرداری های رمزنگاری پول از دست می دهند. ما باید با سوء استفاده ها مبارزه کنیم و نمی توانیم به صنعت کریپتو اجازه دهیم کتاب قوانین خودش را بنویسد.»

2:51 موسس صرافی رمزارز Bitzlato به اتهام پولشویی دستگیر شد: ایالات متحده آمریکا

در مجلس نمایندگان، لایحه‌ای که شامل حمایت‌های نظارتی در مورد استیبل‌کوین‌ها می‌شود – ارزهای رمزپایه‌ای که قرار است توسط دارایی‌های سختی مانند دلار آمریکا پشتیبانی شوند – تابستان امسال از کمیته خدمات مالی مجلس به تصویب رسید. اما این لایحه از سوی کاخ سفید و سنا مورد توجه صفر قرار گرفته است.

داستان در زیر آگهی ادامه دارد

رئیس جمهور جو بایدن سال گذشته فرمان اجرایی در مورد نظارت دولت بر ارزهای دیجیتال را امضا کرد که باعث شد فدرال رزرو تصمیم بگیرد که آیا بانک مرکزی باید وارد عمل شود و ارز دیجیتال خود را ایجاد کند یا خیر. اما تاکنون تحرکی در این جبهه مشاهده نشده است.

حامیان مصرف کننده نیاز به قوانین جدید را زیر سوال می برند.

در حال حاضر روند

  • اریک برایدن، ستاره «جوان و بی‌قرار» در ایر کانادا «غمگین» می‌خوابد.

  • مجری متهم به مسموم کردن مهمانان با قارچ های کشنده است که متهم به قتل است

دنیس کلهر، رئیس Better Markets، یک سازمان غیرانتفاعی که برای ایجاد یک سیستم مالی ایمن‌تر کار می‌کند، گفت: «نیازی به قوانین ارزهای رمزنگاری‌شده خاص برای مشروعیت بخشیدن به صنعتی که توسط دلالان، شکارچیان مالی و مجرمان مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد، وجود ندارد. بودن”. سیستمی برای همه آمریکایی ها،” با توجه به وب سایت آن.

او گفت: «علاوه بر این، تقریباً هر کاری که صنعت کریپتو انجام می‌دهد به وضوح تحت پوشش قوانین اوراق بهادار و کالاهای موجود است که سایر شرکت‌های مالی تحت نظارت در کشور از آن پیروی می‌کنند.

بارتلت کالینز نیلور، مدافع سیاست مالی کنگره جامعه مدنی، گفت که “قوانین اوراق بهادار و کلاهبرداری در حال حاضر وجود دارد.”

در همین حال، حامیان ارزهای دیجیتال به سرعت به این نکته اشاره می‌کنند که در حال آزمایش بانکمن-فرید بوده است، نه کل صنعت.

شیلا وارن، مدیر عامل شورای نوآوری کریپتو، گفت: «همانطور که هیئت منصفه دریافتند، این یک مورد واضح از کلاهبرداری توسط گروه کوچکی از افراد بود. این یک واقعیت بی‌ربط نیست که ایالات متحده به وضوح نظارتی در فضای دارایی دیجیتال نیاز دارد.

داستان در زیر آگهی ادامه دارد

2:04 موسس کریپتوکارنسی وجوه مشتریان را به حساب های آنها منتقل کرد

ظهور «بانکداری» کریپتو، ورود رگولاتورها به این فضا را ضروری کرده است تا از فروپاشی‌هایی مانند آنچه در FTX که در نهایت معادل یک بانک بود، به بازار سهام گسترده‌تر ضربه بزند یا سرمایه‌گذاران خرد را سرگردان کند، جلوگیری کنند. .

رگولاتورهای کانادایی این درس را از شکست Quadriga آموختند که 169 میلیون دلار از سرمایه مشتری را در سال 2018 از بین برد. بررسی کمیسیون اوراق بهادار انتاریو نشان داد که این شرکت مانند یک طرح پونزی عمل می کند، و گزارش سال 2020 نتیجه گیری کرد که چه اتفاقی افتاده است. Quadriga “یک کلاهبرداری قدیمی بود که در فناوری مدرن پیچیده شده بود.”

در پاسخ، تنظیم‌کننده‌های اوراق بهادار منطقه‌ای در واکنش به مبادلات رمزنگاری با تمرکز بر واسطه‌ها هماهنگ شده‌اند، زیرا قوانینی را در مورد نیاز اشخاص ثالث به نگهداری دارایی‌های کریپتو، الزامات بیمه و محدودیت‌های معاملاتی تعیین می‌کنند. .

داستان در زیر آگهی ادامه دارد

قوانین به این معنی است که برخی از اقدامات بالقوه در FTX، از جمله استفاده از وجوه مشتری برای تجارت شرکت، توسط صرافی های ثبت شده کانادا مجاز نیست.

– با فایل های اضافی از مطبوعات کانادا

© 2023 Canadian Press

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما