خشم پمپئو از بازگشت احتمالی آمریکا به برجام

[ad_1]

وزیر خارجه سابق آمریکا با تکرار ادعاهای بی اساس خود نسبت به کشورمان، بازگشت واشنگتن به برجام را فاجعه بار توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا در گفت وگو با فاکس نیوز در پاسخ به سوالی درباره استعفای سه تن از اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا که به طور غیرمستقیم در مذاکرات برجامی در وین نقش دارند، گفت: من دلیل آنها هستم. جدایی، اما امیدوارم دلیل این امر عدم تحمل کفاره آنها باشد. چون من نمی توانم این اطمینان را تحمل کنم، اما به نظر می رسد که اکنون قصد انجام این کار را داریم.

پمپئو که به نظر می رسد از مذاکرات برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خشمگین است، گفت: ما میلیاردها دلار به ایران، پول علیه دوستان و متحدان خود در خاورمیانه، یعنی کشورهای خلیج فارس، خواهیم داد. و اسرائیل پول خرج می کند و در نهایت ایالات متحده را تهدید می کند.

پمپئو در بیانیه ای گفت: «این یک فاجعه واقعی است، فاجعه بار است که بخواهیم به توافقی که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در سال 2015 امضا کرد، بازگردیم.

دونالد ترامپ، وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری گفت: مخالفان توافق هسته ای با ایران تیم مذاکره کننده آمریکا را ترک کرده اند و این خبر خوبی برای واشنگتن نیست زیرا نمی توان از هسته ای شدن ایران جلوگیری کرد. بایدن) به نظر می رسد به جای اینکه متوجه شود ایران کشوری بسیار خطرناک با منابع مالی فراوان است، به سمت احیای توافق حرکت می کند.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که همیشه از مخالفان برجام بوده، در سال 1995 با نقض تعهدات واشنگتن دیل و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران، به طور یکجانبه از این توافق خارج شد.

اکنون که وزیر امور خارجه دولت وی بازگشت واشنگتن به برجام را فاجعه بار خوانده است، بسیاری از مقامات فعلی و سابق آمریکا به ویژه رژیم صهیونیستی اذعان دارند که خروج واشنگتن از توافق هسته ای یک اشتباه استراتژیک بزرگ و بدون عواقب است.

این اتهامات از سوی وزیر خارجه سابق آمریکا تکرار می شود، زیرا هشتمین دور مذاکرات در وین در روز شنبه به مدت یک هفته به حالت تعلیق درآمد و مذاکره کنندگان برای مشورت در مورد تصمیمات کلیدی به پایتخت های خود بازگشتند.

این وقفه چند روزه در حالی صورت می گیرد که روند مذاکرات نسبت به ماه گذشته بهبود چشمگیری داشته و طرفین موفق شده اند بخش قابل توجهی از متن توافق را به سمت بازگشت به برجام و کاهش اختلافات مهم و کلیدی حرکت دهند.

یکی از دلایل پیشرفت چشمگیر مذاکرات در دور هشتم نسبت به دور هفتم این است که کشورهای اروپایی در شورای امنیت سازمان ملل از ارائه رسانه ای مذاکرات خودداری کردند و مذاکرات موفق شد از حاشیه سازی دور شود. .

به گفته مقامات نزدیک به مذاکرات وین، رایزنی ها تا جایی پیش رفته است که می توان بر سر راه حل های سیاسی لازم به توافق رسید.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما