عفران را برای اولین بار چه کسی کاشتند؟

[ad_1]

فرارو- از یونان تا ایران، از نقاشی و رنگ گرفته تا ادویه و عطر، طعم و رنگ زرد درخشان زعفران – گرانتری اود ایجاد کرده است. اما به راستی این هیاه ارزش را برای اولین بار چه اهلی کرده و به عنوان گیاهی پُرکاربردد. هتل ها، رستوران ها و خدمات پذیرایی باشتیر

“می خواهی بروی؟” Iridaceae بسیار محبوب است. من نمی دانم با آن چه کنم. نه، نه، نه، نه، نه، نه، نه، نه، نه، نه، نه، نه، نه، نه، نه، نه، نه، نه نه، نه، نه، نه، نه، نه، نه، نه. آنچه است، دریای مدیترانه به عنوان محل ظهور بسیاری از گونه های کروس کروس کروس می شود که یونان و بیشترین تعداد از بنها را دارند. بررسی متون و آثار هنری باستانی

اولین از کلمه زعفران استفاده از قرن دوازدهم و به اصطلاح فرانسوی قدیمی safran برمی شود که به صورتمتوالی از واژه لاتین safranum، عربی za’farān و فارسی zarparan به معنای «رشته طلا» سرچشمه گرفته شده است. از آنجایی که استانداردهای عامیانه برای متمایز کردن گونه‌های گیاهی قبل از رسمی شدن «سیستم لینه» Linnaean system استفاده می‌شود، انواع مختلف کروکوسه‌های بنفش و گلدار پاییزی قبل از قرن هجدهم هرگز از همه متمایز نشدند. ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم، اما نتوانستیم این کار را انجام دهیم. با این وجود ، د ا ن ن ن Cro Cro Cro

عفران را برای اولین بار چه کسی کاشتند؟

آیا می خواهید به رستوران بروید؟ من خیلی باهاش ​​کار دارم. در شرایطی که از رنگدانه های محلی بر کروکوس استفاده می شود را می توان در حدود 50000 سال پیش در نقاشی های غارهای مقبل تاریخ در شمال غربی ایران (عراق امروزی) ردیابی کرد، نشانه های اولیه کشت و اهلی بسیار بعدتر، یعنی در حدود 1700 قبل از میلاد، در تو خیلی به من نزدیکی.

عواملی که ارزش دارویی و عواملی را که باعث افزایش آن در سراسر زعفران می شود، مشخص می شود، ارزش تجاری آن به عنوان ادویه در دوره های بعدی افزایش یافتن و افزایش آن به گسترش آن در سراسر مدیترانه تبدیل شد. دکتر لودویگ مان از دانشگاه درسدن، گفت: «هم آثار هنری باستانی و هم ژنتیک به یونان عصر برنز، تقریباً در سال 1700 قبل از میلاد یا کی قبل از آن، به عنوان منشأ اهلی زعفران اشاره می کنند.» دکتر سیده صنم کاظمی شاهندشتی دانشجوی مؤسسه علوم زیستی و زمین شناسی Forschungszentrum Jülich و نویسنده اصلی این مقاله نیز گفت: «پیدا کردن این که زعفران برای اولین بار در کجا و چه زمانی اهلی شد کار ساده ای نیست. ما تنها کسانی هستیم که می توانیم به شما کمک کنیم و شما می توانید از آنها استفاده کنید. از آنجایی که هیچ بقایایی کروک باستانی از دوران باستان حفظ نشده است، ما در اینجا دوباره آثار هنری باستانی را داریم که گیاهان زعفران را به تصویر می کشند، مرور می کنیم. من نمی خواهم به هیچ کشور دیگری بروم.”

پژوهشگران در این تحقیق خود می‌گویند: برای مثال، تکه های انبوه گلهای کروکوس روی جمعآوران زعفران »از جزیره سنتورینی (تقریبا 1600 سال قبل از میلاد) حکایت از کشت این گیاه دارد. یکی دیگر از نقاشی های دیواری در همان جزیره «آدورانتها» گلهایی را با کلالهای بلند و تیره نشان می دهد که نمونه هایی از زعفران اهلی شده است » گلهایی با این ویژگیها نیز بر روی سرامیکها و پارچههای یونان عصر برنز به تصویر کشیده شده و به صورت نمادین در ایدئوگرام زعفران با خط ب باستانی ارائه شدهاند.

عفران را برای اولین بار چه کسی کاشتند؟

در مصر مقبره های قرن پانزدهم و چهاردهم قبل از میلاد نشان می دهد که چگونه سفرای کرت خراج خود (گونهای مالیات) را به شکل منسوجات رنگ شده با زعفران آورده اند. من نمی دانم برای مدت طولانی چه کاری می توانید انجام دهید. این بسیار محبوب است و در Crocus cartwrightianus بسیار محبوب است. نویسندگان میگویند: «کروکوس زعفرانی امروزی با سه ژنوم آن به طور طبیعی از طبیعت، یا از کرکور از Crocus cartwrightianus یا از هیبریدهای بین Crocus cartwrightianus و گونه های دیگر کروکوس به وجود آمده است. کروکوس زعفران به دلیل ویژگی‌های برترش به عنوان ادویه، توسط یونانیان عصر برنز نگهداری می‌شد.

دکتر تونی هیتکام، مدیر گروه ژنومیک گیاهی دانشگاه درسدن، ففت: «ما به ردیابی خواص زعفران آداما خ مسابقات در سراسر جهان، تمام کروکوس‌های هیچ کاری نمی توانم بکنم، کاری از دستم بر نمی آید، کاری از دستم بر نمی آید، کاری از دستم بر نمی آید. اگر نمی خواهید به شما اجازه انجام کاری داده شود، به شما اجازه نمی دهند، شما اجازه نمی دهید.

مکان: اخبار علمی

ترجمه: جصفی-فرارو

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما