نامزدهای اسکار 2022: اعلام زنده در جریان است. الان ببین.

[ad_1]

تصویرآریانا دبوز در «داستان وست ساید» که به طور انحصاری در سینما اکران شد و بندیکت کامبربچ در «قدرت سگ» که در حال پخش بود.
اعتبار …Niko Tavernise / استودیو قرن بیستم. کرستی گریفین / نتفلیکس

نود و چهارمین دوره جوایز اسکار که قرار است در 27 مارس از شبکه ABC برگزار شود، بار دیگر به نبردی بین هالیوود قدیمی و هالیوود جدید تبدیل خواهد شد.

در یک گوشه: استیون اسپیلبرگ («داستان وست ساید»)، کنت برانا («بلفاست») و پل توماس اندرسون («پیتزای شیرین بیان») که فیلم‌هایشان منحصراً وارد سینما شد. با توجه به اینکه ویروس کرونا هنوز بسیاری از خریداران بلیت را دور نگه داشته است، معلوم شد که این خودکشی باکس آفیس بوده است. اما کارگردانان در میان سنت گرایان هالیوود امتیازاتی را به خاطر حفظ ماهیت نمایش بزرگ سینما کسب کردند. انتظار می رود «داستان غرب»، «بلفاست» و «پیتزا شیرین بیان» نامزد دریافت بهترین فیلم شوند.

در گوشه مقابل: تقریباً بقیه. فیلم‌های نتفلیکس (“قدرت سگ”، “به بالا نگاه نکن”، “تیک، تیک… بوم!”)، اپل تی‌وی + پیشنهادات (“CODA”، “در حال رقابت برای هفت جایگاه بهترین تصویر باقی مانده هستند. تراژدی مکبث»)، تلاش آمازون پرایم ویدیو («ریکاردو بودن») و دو فیلم به طور همزمان در HBO Max و در سینماها («تلماسه»، «شاه ریچارد») منتشر شدند.

بر اساس جوایز معلولان، علیرغم نقدهای بسیار مثبت و فروش جهانی بلیت ۱.۸ میلیارد دلاری، «مرد عنکبوتی: راهی برای خانه نیست» بعید است که نامزد بهترین فیلم شود. آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک به طور فزاینده ای فیلم هایی را که واقعاً صندلی ها را پر می کنند، رد کرده است.

هیچ سرویس پخشی تاکنون اسکار بهترین فیلم را دریافت نکرده است. با وجود تهاجم، استودیوهای سنتی آنها را دفع کرده اند. (برنده سال گذشته، «Nomadland» از Searchlight Pictures، بیشتر در Hulu دیده شد، اما فقط به این دلیل که بیشتر سینماها بسته بودند.) شرکت‌های استریم اکنون در موقعیت غالب هستند، تا حدی به این دلیل که همه‌گیری باعث تسریع دور شدن مصرف‌کنندگان از سالن‌ها شد. اقتصاد پخش جریانی همچنین باعث می شود که آزادانه برای تعقیب اسکار هزینه کنید.

یک نتفلیکس با کمپین سخت اولین نامزدی بهترین فیلم خود را در سال 2019 («Roma») دریافت کرد. دو فیلم در سال 2020 («داستان ازدواج»، «ایرلندی») و دو فیلم دیگر در سال 2021 («مانک» و «محاکمه شیکاگو 7») ساخته شد. اگر نتفلیکس مکان دارد سه فیلم در مسابقه امسال، این شرکت را با Miramax در دوران اوج خود برابری می کند.

نتفلیکس تنها شورشی نیست. برای مثال، Apple TV + با «CODA»، درام عاشقانه‌ای درباره تنها عضو شنوا یک خانواده ناشنوا، و سیاه و سفید «تراژدی مکبث» که هرکدام نامزدهای متعددی را دریافت می‌کنند، بسیار قوی ظاهر شده است. Apple TV + تنها سال گذشته رقابت در اسکار را آغاز کرد، زمانی که دو نامزدی در بخش‌های کم‌حساب دریافت کرد (و شکست خورد).

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما