انحصاری DNA: تجزیه و تحلیل خطر هسته ای در حال پرواز بر فراز اروپا

[ad_1]

با تصرف نیروگاه هسته ای زاپوریژژیا، بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا در اوکراین توسط روسیه، نگرانی از تشعشعات هسته ای وجود دارد. همچنین آتش سوزی در محل رخ داد که مقامات روسیه و اوکراین یکدیگر را مقصر آن دانستند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) در توئیتی اعلام کرد که مقامات اوکراینی به آژانس اطلاع داده‌اند که آتش‌سوزی در این سایت بر تجهیزات «ضروری» تأثیری نداشته است.

سردبیر Zee News Sudhir Chaudhary در برنامه دی‌ان‌ای خود در روز جمعه (4 مارس)، اهمیت تصرف نیروگاه هسته‌ای Zaporizhzhya توسط روسیه و تهدید بالقوه تشعشعات هسته‌ای را تحلیل کرد.

نیروگاه هسته ای Zaporizhzhya می تواند در بسیاری از کشورهای اروپا ویرانی به همراه داشته باشد. و در این میان کشورهایی مانند لهستان بیشترین خطر را خواهند داشت زیرا لهستان از این نیروگاه هسته ای دور نیست. بر اثر درگیری بین روس و اوکراینی، آتش سوزی در نزدیکی رآکتور هسته ای در محوطه این نیروگاه رخ داد که کل اروپا را نگران کرد.

خوشبختانه آتش سوزی این گیاه صبح امروز به نحوی خاموش شد. اگر خاموش نمی شد، تشعشعات هسته ای در بسیاری از کشورهای اروپایی می توانست فاجعه بزرگی به بار بیاورد و جنگ جهانی سوم را نیز آغاز کند. در واقع این آتش سوزی از محوطه بیرونی نیروگاه شروع شد و راکتور هسته ای در فاصله ای از آن قرار داشت. راکتور هسته ای واحد لوله ای شکلی است که برق از آن تولید می شود.

اگر این آتش به این راکتورها می رسید و منفجر می شد، تشعشعات هسته ای در جو حل می شد و این تشعشعات خطرناک فقط به اوکراین محدود نمی شد. در عوض، بسیاری از کشورهای اروپایی در چنگال آن بودند. اما با خاموش شدن آتش هیچ اتفاقی نیفتاد. اما این اتفاق قطعا نگرانی کشورهای اروپایی را برانگیخت.

امروز که خبر آتش‌سوزی در این نیروگاه منتشر شد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در توئیتی نوشت که اکنون اروپا باید از خواب غفلت بیدار شود. زلنسکی همچنین با انتشار یک پیام ویدئویی از کشورهایی مانند ایالات متحده درخواست کمک اضطراری کرد.

تلویزیون زنده



[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما