روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید

در دسته اول هم در برنامه هفتگی 3 الی 4 جلسه یک ساعته را اختصاص دهیم، اول آرایههای ادبی را مطالعه کنیم، سپس دستور زبان فارسی و یک جلسه را به مطالعه اختصاص دهیم و جلسه بعد را به حل تستهای مربوط به مباحث جلسه قبل. برای مطالعه این دو درس حتماً متن هر درس را بهطور عمیق مطالعه کرده و سپس تستهای مربوطه را بزنید. برای موفقیت در تمامی مباحث حتما باید تعداد تست زیادی بزنید و درصدها و ترازهای آزمون های آزمایشی را به خوبی تحلیل کنید. اما به همین سادگی هم نیست؛ زیرا باید تعین کنید که کدام مبحث ادبیات را اول بخوانید، کدام را دوم و کدام را آخر که به این موضوع، بحث پیش نیازهای ادبیات کنکور میگویند.

روش مطالعه ی درس ادبیات برای کنکور

روش مطالعه تاریخ ادبیات برای کنکور 2. نوع دوم به این صورت مطرح میشود که از شما میخواهند بیت مشابه یا متضاد با بیت مطرح شده در صورت سؤال را پیدا کنید. شب پنجم کلیه لغات شب اول و دوم را دوباره بخوانید و اگر باز هم لغاتی که بار قبل حفظ نشده بودید و کنار آن علامت زدید را حفظ نبودید ، آن لغت به همراه معنی آن را در یک دفترچه برای خود یادداشت کنید به این دفترچه دفترچه نکات ادبیات میگوییم. به همین دلیل هم انتشارات مختلفی کتاب های زیادی برای یادگیری آسان این بخش به چاپ رسانده اند. بخش لغات باید با یک برنامه ریزی دقیق مطالعه شود.

یادتون نره که همه کتاب های کمک آموزشی مربوط به درس زیست رو می تونید با حداقل 20% تخفیف از سایت ترنج مارکت بخرید. تسلط در قسمت آرایه ها کمک زیادی به مطالعه درس به درس ادبیات فارسی می کند. سوالی که به شدت مهم است و بارها از خود من پرسیده میشود که برای ادبیات کتاب درسی بخوانیم یا نه. چه مواقعی می توانیم ادبیات را به صورت درس به درس بخوانیم؟ شب ششم نیز به همراه ترتیب شب پنجم عمل کنید اما این بار لغات شب سوم و چهارم را مرور کنید. ممکن است اوایل راه یا در آزمونهای آزمایشی به نتایج خیلی خوبی نرسید؛ اما این نشانه بدی نیست! حتی اگر در دوران مدرسه بهترین نمرات را در این درس کسب کنید دلیلی بر موفقیت در کنکور سراسری نیست، چون جنس سوالات ادبیات کنکور به خصوص در این سال های اخیر متفاوت هست و طبیعتا روش مطالعه خاص خودش را می طلبد اما به این معنی نیست که کلا کتاب درسی را کنار بگذارید.

بهترین روش مطالعه ی ادبیات برای کنکور

حتی اگر برای آزمون های آزمایشی هم می خواهید بخشی از ادبیات را مطالعه کنید می توانید آن را به صورت مبحثی بخوانید. گروه حفظی که شامل تاریخ ادبیات، لغت، املاء و بخشی از زبان فارسی می شود. اکنون شما برای مطالعه باید مباحث این 7 درس اعم از لغات، تاریخ ادبیات و … اگر پایه ریاضی شما قوی است و مطالب را خوب متوجه میشوید، زمانتان را روی کتاب درسی نگذارید و بیشتر تست بزنید. به طور میانگین از پایه دهم، یازدهم و دوازدهم هر ساله یک تست معنای لغت مطرح می شود البته در سال های اخیر اکثر تست های معنای لغت ترکیبی از 3 پایه مطرح میشدند . از تمام لغاتی که در هر جای صفحات کتاب ادبیات فارسی یا زبان فارسی اومده ممکنه در کنکور تست لغت و املا مطرح بشه. از درس زبان فارسی در کنکور سراسری ۵ تست مطرح می شود که دو تست واج و تکواژ و واژه از سخت ترین تست های درس زبان فارسی هستند.

روش مطالعه تاریخ ادبیات برای class= دو تست واج و تکواژ و واژه از سخت ترین تست های درس زبان فارسی هستند. بر این اساس سخت ترین قسمت کنکور به ترتیب زبان فارسی ، آرایه های ادبی و تاریخ ادبیات است. پاسخ به سؤال ادبیات کنکور نقش مؤثری در موفقیت در این آزمون سراسری دارد. بعد از 7 شب شما حدود 200 لغت ادبیات را حفظ شده اید ، حال از این مباحث حدود 50 تست لغت در همان شب هفتم حل کنید. رو میده و به شما کمک می کنه تا بهترین عملکرد خودتون رو در آزمون ها نشون بدید. کمک گرفتن از یک منبع درسی مناسب میتواند سرعت مطالعه شما را در روزهای کنکور خیلی بیشتر از قبل کند.

دقت کنید تمام تست های کنکور از لغات انتهای کتاب های درسی نمیباشد بنابراین در هنگام حل تست اگر به لغت جدیدی برخوردید آن را در دفترچه نکات ادبیات خود بنویسید یا میتوانید بجای مطالعه از انتهای کتاب درسی، کتاب های کمک آموزشی لغت و املای نشر الگو تالیف استاد عبدالمحمدی و یا لغت و املای هفت خان تالیف استاد هامون سبطی را مطالعه کنید که تمام لغات کنکور را برایتان یکجا جمع آوری کرده اند.

روش مطالعه ادبیات کنکور قلم چی

اول هر آرایه را تک به تک خوب مطالعه کرده و تست آموزشی از آن ها حل کنید. املای لغات و نکات دستورى این ۴ درس را خیلی خوب بخونید و بلد باشید. در پایان، نکات درسی یا قسمت های را که اشتباه زده بودم یا اشکال داشتم در کتاب خودآموزی می نوشتم و هر چند وقت یکبار مرور می کردم. منبع من برای لغت و املا، کتاب درسی بود و با مشخص کردن لغات مهم ، کتاب درسی ام را به مجموعه ای ارزشمند از نکات مهم آزمون های کانون تبدیل کرده بودم. قطعا شما به عنوان یک کنکوری از اهمیت دروس عمومی در کنکور خبر دارین. شروع این تست ها ممکنه براتون ناامید کننده یا سخت جلوه کنه و شما هیچ پیشرفتی احساس نکنید. هنگام مطالعه ی قرابت معنایی نیزمانند درس دین وزندگی باید قالب و کلیدواژه ها را فرا گرفت.

روش مطالعه ادبیات کنکور نظام جدید

بیشتر سوالات ادبیات کنکور از بخش قرابت معنایی طراحی میشود. ادبیات را به صورت موضوعی و یک شب در میان میخواندم و 15 دقیقه هم آرایه و قرابت کار میکردم. اکثر دانشآموزان در عین موفقیت در آزمونهای مدارس نتیجه قابل قبولی در آزمونهای پیش آمادگی برای کنکور به دست نمیآورند. در ادامه به بررسی بهترین روش اصولی مطالعه دروس اختصاصی انسانی، تجربی و ریاضی میپردازیم.

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما